سهم شهرداری‌ها از مالیات افزایش یافت

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۱۵:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۷۶۸۹
سهم شهرداری‌ها از مالیات افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سهم ۳ درصدی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده به ۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از محل هزینه‌کرد مالیات بر ارزش‌افزوده، اظهار کرد: از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، ۳ درصد  به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای توسعه پایدار شهری و روستایی واریز می‌شد که این میزان در دی‌ماه به ۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۴۸۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده بود و این در حالی است که بالغ بر ۳۹۴ میلیارد تومان واریزی به‌ حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها استان مربوط به ۹ ماه امسال بود که با افزایش یک درصدی، شاهد افزایش قابل توجهی در آن هستیم.

این مسئول ادامه داد: از دی‌ماه امسال سهم شهرداری و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده افزایش یافت که فقط در دی‌ماه امسال ۶۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرف‌شان، مالیات پرداخت می‌کنند، ضمن آنکه حدود یک‌سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن خواهد شد.

رضوی یادآور شد: اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم شده و اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان و فرزندان‌شان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است همه ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

به گزارش ایسنا، مالیات بر ارزش‌افزوده نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات، تولید و توزیع بر اساس درصدی از ارزش‌افزوده کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده در هر مرحله اخذ می‌شود ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات، تولید و توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می‌یابد تا نهایتاً توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت شود.

مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیاتی است که همه عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات (مودیان این نظام مالیاتی) باید علاوه ‌بر بهای کالا یا خدمت عرضه‌ شده، به‌ صورت درصدی از بهای فروش کالاها یا خدمات، در زمان فروش از خریداران اخذ و به‌ صورت دوره‌ای (فصلی) به سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.

   //انتهای پیام //

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز