استاندار زنجان: زیرساخت داده‌های مکانی زنجان تا پایان بهار سال آینده تکمیل شود

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۱۴:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۸۴۹۶
استاندار زنجان: زیرساخت داده‌های مکانی زنجان
 تا پایان بهار سال آینده تکمیل شود
استاندار زنجان گفت: تاخیر در ایجاد زیرساخت داده های مکانی (SDI) این استان در عمل فلسفه بهره مندی از آن را از زیرسوال خواهد برد، بر این مبنا این مهم باید حداکثر تا پایان بهار سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به لزوم توجه به تکمیل زیرساخت داده های مکانی (SDI) استان اشاره کرد و گفت: این پروژه یک تکلیف ملی است بنابراین برای  اجرای آن نباید مشکلی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته جلسه ای با حوزه سرمایه گذاری استان برگزار و برای یکپارچه سازی آن مطالب و چگونگی مسیر پیش رو ترسیم و مطرح شد، گفت: بسیاری از دستگاههای اجرایی این بخش اعلام کردند که اطلاعات لازم را داریم اما مجوز ارایه نداریم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زیر ساخت داده های مکانی (SDI) اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: برای انجام این کار نباید مشکل زیرساختی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح با انتخاب چند دستگاه و لایه ها با فرآیند تعریف شده تا پایان فروردین سال آینده عملیاتی شود، اظهار داشت: بر این اساس تمامی ۱۰ دستگاه اجرایی تعیین شده موظف هستند اطلاعات خود را ارائه کنند.  

استاندار زنجان ادامه داد: زیر ساخت داده های مکانی (SDI) مجموعه ای از داده های مکان محور  است که هر کدام آنها کاربری مشخصی در یک حوزه مشخص دارند.

وی اظهار داشت: تعداد دستگاههای اجرایی دخیل در این امر با اولویت اعلام شده است و دستگاههای دیگر نیز همانند راه و شهرسازی می توانند در این طرح قرار بگیرند.

 استاندار زنجان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این نرم افزار با ۹۰ درصد کارکرد تا انتهای بهار سال آینده باید به پایان برسد. 

//انتهای پیام//

 

 

 

نظر شما