استاندار زنجان: سهم گردشگری زنجان در تولید ناخالص داخلی ارتقا می‌یابد

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۲:۳۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۵۴۸۹
استاندار زنجان: سهم گردشگری زنجان در تولید ناخالص داخلی ارتقا می‌یابد
استاندار زنجان گفت: از برنامه‌های اصلی ما برای سال آینده ارتقای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی استان است و در این ارتباط برنامه مفصلی تهیه شده است که تا ۲ هفته آینده نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر محسن افشارچی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه به صورت کمی و با این نگاه که در کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم مد نظر قرار گرفته است و در این میان بخش گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به داشته های خود در حوزه میراث فرهنگی باید برای چگونگی صیانت و تولید ثروت از آن برنامه ریزی شود که متاسفانه سهم گردشگری استان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است که رقم بسیار پایینی را نشان می دهد. 

استاندار زنجان ادامه داد: تلاش می شود تا سال آینده و سال های بعد این میزان در استان افزایش یابد که این مهم با همکاری های بین بخشی، پشتیبانی و برنامه ریزی مدون امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم این استان در حوزه گردشگری به مقصد تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستا بهره گیری از ظرفیت ها و پتاسیل ها می تواند نتیجه بهتری را رقم بزند.  

استاندار زنجان با بیان اینکه اعطای یکسری وام‌های تکلیفی به عهده بانک ها گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات با توجه به آورده ای که دولت برای بانک ها دارد در اختیار صنعتگران و متقاضیان دستگاههای مختلف قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه سهم بودجه تملک دارایی استان برای سال آینده ۹۰۰ میلیارد تومان است که استان دیگری بودجه بیشتری را کسب کرده است، گفت: از مسوولان استانی تقاضا دارم با همت و انرژی بیشتری برای تلاش و آبادانی استان گام بردارند.

افشارچی تاکید کرد: برای تلاش در جهت رشد و توسعه استان و تحقق اهداف و برنامه های طرح ریزی شده و همگامی با مسوولان استان، هیچ اما و اگری پذیرفته شده نیست.

 //انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز