استقبال ۹ استان کشور از جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۴۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۷۵۱۷
استقبال ۹ استان کشور از جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی
برگزاری برنامه‌های جشنواره رضوی از سال ۸۶ در استان زنجان شروع شد که در آن مقطع زنجان میزبان همایش علمی پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی بود که استقبال خوبی هم از آن شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امرالله حسنی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی (اشراق شمس)، گفت: از ۹ استان کشور در این رویداد فرهنگی، شرکت کردند.

وی اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های جشنواره رضوی از سال ۸۶ در استان زنجان شروع شد که در آن مقطع زنجان میزبان همایش علمی پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی بود که استقبال خوبی هم از آن شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۲۲۳ اثر از سوی ۲۰۳ نویسنده به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی (اشراق شمس) ارسال شد.

حسنی تاکید کرد: سبک زندگی در فرهنگ رضوی و کرامات رضوی عنوان‌های دیگری بود که استان زنجان در قالب جشنواره رضوی میزبانی از آنها را عهده دار بود.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته، زنجان، جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی را میزبانی می‌کند، ابراز کرد: آثار برگزیده سه دوره گذشته جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی به چاپ رسیده و کتاب آثار برگزیده دوره چهارم جشنواره نیز در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بر لزوم اقتباس از آثار جشنواره داستان نویسی رضوی در جهت تولیدات آثار نمایشی و سینمایی تاکید کرد و گفت: محتواهای قابل توجهی توسط نویسندگان در قالب این جشنواره تولید شده است.

در بخش داستان کوتاه (بالای ۱۸ سال) چهارمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی صیاد نعیمی‌هوشمند از آذربایجان شرقی به عنوان نفر اول، ظریفه رحیمی از اردبیل به عنوان نفر دوم و مهدی ریاحی از زنجان و محمدرضا پستک از آذربایجان شرقی به طور مشترک به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

داود نعمتی از آذربایجان غربی (تکاب) نیره محرمی رنجبر از اردبیل و مریم حسین‌لو از زنجان نیز به ترتیب نفرات اول، دوم و سوم بخش داستانک (بالای ۱۸ سال) معرفی شدند.در بخش داستان کوتاه (زیر ۱۸ سال) آیدین خداکرمی از زنجان در جایگاه دوم و مهدی ممی‌زاده‌نیری از اردبیل و مائده کتابی از زنجان به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.در بخش داستانک (زیر ۱۸ سال) زهرا پوررضا از اردبیل موفق به کسب مقام اول شد و نازیلا حبیبی و پرنیان غفاری دو هنرمند زنجانی به ترتیب موفق به کسب مقام‌های دوم و سوم شدند.

علی محمدبیانی از زنجان، فریبا قانع‌دشتکی‌ترک از آذربایجان شرقی، محسن قاسمی از زنجان و سعید قاسمی از زنجان نیز نفرات برگزیده بخش ترجمه جشنواره هستند.مقام‌های اول، دوم و سوم بخش ویژه جشنواره نیز به ترتیب متعلق به سه هنرمند زنجانی با نام یاشار خداکرمی، بهزاد مرادی و سجاد نعمتی شد. 

//انتهای پیام//

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز