استاندار زنجان تاکید کرد: جایگاه خانواده را باید جدی بگیریم

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۵۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۹۸۳۵
استاندار زنجان تاکید کرد: جایگاه خانواده را باید جدی بگیریم
استاندار زنجان بر لزوم توجه جدی به نقش و جایگاه خانواده تاکید کرد و گفت: باید بجای توجه صِرف به جنسیت افراد، به خانواده و شخصیت افراد جامعه اصالت دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در همایشی با عنوان «حس خوب ریحانه» که بمناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر برای بانوان شاغل در استانداری در فرهنگسرای زندگی زنجان برگزار شده بود، با اشاره به ضرورت توجه به اصول و ارزش های جامعه اظهار داشت: نباید در جامعه صرفا به مسئله جنسیت افراد توجه نمود بلکه نگاه اصلی به زنان و بانوان باید نگاهی انسانی باشد و تفاوت های جنسیتی در فرع قرار گیرد.

وی خانواده را محلی برای ایجاد حس آرامش در اعضای آن توصیف کرد و افزود: انسان بعنوان موجودی تعهدگریز، با قرارگیری در قالب خانواده، به نوعی در چهارچوب های متعهدانه قرار می گیرد و خانواده ابزاری است برای ایجاد نقش های اجتماعی و جلوگیری از نگاه های صرفا جنسیتی به زنان و بانوان.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به آموزه های دینی و اخلاقی، عفاف و حجاب را نیز ابزار دیگری برای محافظت از گوهر وجودی انسان ها عنوان نمود و اظهار داشت: اگر می خواهیم که انسانیت اصالت داشته باشد باید با عفاف و حجاب از گوهر وجودی انسانیت خود مراقبت نماییم.

وی خاطر نشان کرد: بانوان در جامعه باید ضمن استفاده از ابزارهایی همچون تشکیل خانواده و رعایت عفاف و حجاب، اعتماد به نفس لازم را نیز برای حضور در اجتماع و پذیرش مسئولیت های اجتماعی که موجب استقلال مالی و عزت نفس بانوان می شود، در خود تقویت نمایند.

استاندار زنجان تصریح داشت: زن کامل، زنی است که هم در اجتماع و هم در خانواده بتواند نقش موثر خود را ایفا نماید و حیطه فرهنگی و تربیتی خانواده خود را در دست داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم، با حضور استاندار زنجان از بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردها و تولیدات هنری و دست سازه های بانوان استان نیز برای نمایش و فروش برگزار شده بود.

 //انتهای پیام//

 

 

نظر شما