استاندار زنجان: نماز اثر مستقیمی در زندگی افراد و حرکت کلی سیستم مدیریتی دارد

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۳:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۰۴۵۳
استاندار زنجان: نماز اثر مستقیمی در زندگی افراد و حرکت کلی سیستم مدیریتی دارد
استاندار زنجان با اشاره به اهمیت و تاثیر بالای امر نماز در مسائل شخصی و اجتماعی، گفت: کیفیت زندگی، تابعی از نماز است و اثر وضعی نماز هم در مسائل زندگی فردی و هم در حرکت کلی سیستم مدیریتی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محسن افشارچی در جلسه شورای اقامه نماز استان، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به کیفیت برپایی و اقامه نماز، تصریح داشت: بنا بر فرموده قرآن کریم و ائمه معصومین (ع)، هر کاری که انجام می دهیم وابسته به نماز است و یکی از مهمترین تاثیرات نماز، دوری افراد از فحشاء و منکر و در واقع کاهش مشکلات اجتماعی است، لذا توجه به این مقوله مهم می تواند در بهبود و توسعه وضعیت زندگی افراد و حرکت جامعه نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه و اهمیت به مسئله نماز، تاثیر وضعی مستقیمی در زندگی فردی و اجتماعی افراد خواهد داشت، خاطر نشان کرد: وضعیت زندگی و هرکاری که انجام می دهیم تابعی از نماز است و هرقدر به کیفیت نماز خود و اطرافیانمان و به اقامه نماز در جامعه اهمیت دهیم، در بهبود زندگی اجتماعی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز بصورت یک مجموعه کوچک و چابک باید بصورت کلان، راهبری و نظارت بر فعالیت های هر حوزه را بر عهده داشته باشد، افزود: سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد نیز باید وظایف خود را در امر نماز با جدیت و بصورت ویژه پیگیری نمایند تا تغییر مثبتی ایجاد شود.

مقام عالی استان ادامه داد: دستگاه های فرهنگی باید مسائل حوزه نماز را با اهمیت بیشتری پیگیری نمایند و حتی در جهت ارتقاء کیفیت نماز فعالیت داشته باشند و سایر دستگاه ها نیز باید هماهنگی ها و اقدامات لجستیکی مورد نیاز از قبیل تامین فضای مناسب و امکانات را انجام دهند.

گفتنی است؛ موضوعاتی نظیر بررسی وضعیت نمازخانه ها و اقامه نماز در مدارس و شرکت های خصوصی، استفاده از نیروهای جهادی برای حفظ بهداشت نمازخانه ها، رفع مشکل تامین زمین برای احداث ساختمان مناسبی برای شورای اقامه نماز استان، پیگیری راه اندازی فرهنگسرای نماز و پیگیری تنظیم و تدوین سند راهبردی نماز در استان زنجان از سایر موضوعات مورد بحث در این جلسه شورای اقامه نماز بود.

  //انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز