تحول را نمی توان با ابلاغ و بخشنامه به دست آورد / گفتمان سازی ضرورت ایجاد تحول است

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۳:۵۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۰۴۸۴
تحول را نمی توان با ابلاغ و بخشنامه به دست آورد / گفتمان سازی ضرورت ایجاد تحول است
نشست مشترک شورای معاونین و روسای داخلی ادارات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با حضور مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در راستای تبیین ضرورت و اهداف تشکیل قرارگاه و گفتمان سازی سند تحول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی پارسانیا ، مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه سند تحول بنیادین وزارت  گفت : وظیفه این قرار گاه اجرایی سازی سند تحول است و اجرای آن بر عهده تمامی ارکان مرتبط به آموزش و پرورش است .

وی ادامه داد : قرار گاه سند تحول ، تمهیدات لازم برای اجرا سازی سند تحول را با رویکرد راهبری و نظارت بررسی و موانع را رفع نماید.

پارسانیا افزود : امروزه مشاهد می کنیم به آن نقطه مطلوب که در سند انتظار داشتیم دست نیافته ایم که  نشان از وجود اشکال در ابعاد مختلف به ویژه در اجرا سازی سند است از این رو  طراحی الگوی اجرای سند و راهبری و تقسیم کار در سطح ملی از اقدامات اولیه در این قرارگاه است .

پارسانیا  ادامه داد: این قرارگاه همچنین موجب پرهیز از پراکنده کاری و متجلی شدن فعالیت ها،  سرعت بخشیدن به فرایند و تسهیل گری تحول خواهد شد.

مشاور وزیر گفت : اگر آموزش و پرورش به سوی تحول گام بر ندارد و میدان دار تحول نباشد ، عوامل بیرونی این تحول را از مسیر خود خارج خواهند کرد و در قرار گاه باید این حلقه های بیرونی و داخلی شناسایی و از ظرفیت آنان در راستای اهداف مدنظر استفاده نماید.

وی ضمن تشریح به ابعاد مختلف اختلال در ساز و کار حکمرانی تربیتی مرتبط با سند تحول ، بیان کرد : در قرار گاه این عوامل شناسایی شده و نسبت به اصلاح آن برنامه ریزی صورت  گرفته است .

پارسانیا ادامه داد : باید یک الگوی تحولی و نرم افزار مدیریت تحول را طرح ریزی کرد تا بتوانیم  سند تحول را پیاده سازی کرد . 

مشاور وزیر افزود : تحول توسط معلم در کلاس درس اتفاق می افتد و نمی توان  با ابلاغ و بخشنامه به آن دست یافت.

وی گفت : انتخاب اولویت های تحول آفرین ، تمرکز بر برنامه های زمان بندی زیر نظام ها ، گفتمان سازی سند تحول از جمله محور های اصلی قرار گاه است . 

 //انتهای پیام//

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز