دارو و نان خط قرمز اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۹۹۲۵
دارو و نان خط قرمز اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: دارو و نان خط قرمز دولت در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که با محوریت تشریح ابعاد مختلف اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در استان زنجان برگزار شده بود، با بیان اینکه در همه جوامع رسانه‌ها رکن اصلی نظام‌های مردم‌سالار به شمار می‌آیند، اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان واسطه بین حاکمیت و مردم نقش تاثیرگذاری در پیشرفت، توسعه، رفع مشکلات و ایجاد اتحاد و همدلی در جوامع دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها که بحث اصلی این روزهای کشور است، ادامه داد: بسیاری از مردم و مسئولان در حال حاضر به دنبال اجرای مطلوب این طرح هستند و باید اطلاع رسانی مناسبی از اقدامات صورت گیرد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به تخصیص ارز 4200 تومانی در دولت قبل برای تامین برخی از کالاهای اساسی علیرغم تحریم ها، اظهار داشت: تهیه این کالاها توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شد که همین مسئله سبب به وجود آمدن مشکلات مختلفی در این حوزه شد که باعث شد این مسئله از هدف اصلی خود دور شود.

وی با بیان اینکه به تدریج و با انحرافات ایجاد شده در ورود کالاهایی که اصلاً مورد نیاز کشور نبود از تعداد اقلام اختصاص داده شده برای ارز ترجیحی کم شد، عنوان کرد: اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها از سال ۱۴۰۰ نیز مورد توجه قرار گرفت تا یارانه اختصاص داده شده به دست صاحبان اصلی آن یعنی مردم برسد.

رفیعی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح در دو حوزه اصلی دغدغه‌هایی داشتیم که یکی از این دغدغه‌ها بحث تولیدکنندگان بود که بایستی شاهد استمر تولید می‌بودیم، بیان کرد: باید مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گرفت که مدیریت نشدن این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.

وی با یادآوری اینکه همه ارکان نظام در اصل اجرای این طرح اتفاق‌نظر داشته اما در جزئیات اجرا ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، ادامه داد: این اختلاف نظرها نیز طبیعی است و تلاش شده تا راهکاری متناسب با خواست مردم و تامین مطالبات عمومی اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌ها در اجرای این طرح در رابطه با مصرف‌کنندگان بود، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر تامین مواد اولیه تولید، باید حواس‌مان باشد که هم هدف اصلی پرداخت یارانه به مردم محقق و از اجرای آن سوء استفاده نشود و هم از تسری افزایش قیمت‌ها به کالاهای غیرمرتبط جلوگیری به عمل آید.

رفیعی با اعلام اینکه قرارگاهی در استان تحت عنوان قرارگاه مردمی‌سازی و پرداخت عادلانه یارانه‌ها فعال شده و روزانه به رصد وضعیت و صحت اجرای طرح می پردازد، تصریح کرد: در این قرارگاه همه مواردی که مرتبط با نحوه اجرای این طرح عظیم است، بررسی و مورد به مورد برای حل موانع تدبیر اندیشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قشری هم با عنوان توزیع کننده حلقه اتصال تولید کننده به مصرف کننده هستند که برای آن‌ها نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است، تاکید کرد: موضوع خاصی که در استان به صورت پایلوت مطرح شد، بحث نان است که نیازمند اهتمام جدی برای تبیین و نحوه اجرای صحیح این طرح وجود دارد.

این مقام مسئول با اعلام این خبر که همکنون بیش از 300 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان نصب شده و مردم در حال خرید نان با آن هستند، متذکر شد: علی‌رغم همه جنجال ها و شایعاتی که در این حوزه مطرح می شد و موجب ایجاد التهاب در بین مردم شده بود، خوشبختانه تاکنون مشکل جدی در حوزه خرید نان با این دستگاه ها پیش نیامده و حتی قیمت آن نیز تغییر نکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نان و دارو خط قرمز دولت است، ادامه داد: این اقدام نمادی از حمایت دولت از همه اقشار جامعه است و در این زمینه غنی و فقیر هم اصلاً مطرح نیست.

وی با اشاره به موضوع بازرسی‌ها و نظارت بر بازار در سطح استان، خاطر نشان کرد: در برخی نانوایی‌ها شاهد کاهش ساعات پخت بودیم که به صورت ویژه با افراد متخلف در این زمینه برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی برای اجرای مطلوب این طرح، خاطرنشان کرد: اقناع افکار عمومی، مردم را با اجرای طرح همراه خواهد کرد.

وی از اصحاب رسانه استان خواست تا اطلاع رسانی صحیح و جامعی از روند اجرای طرح در استان داشته باشند تا استان زنجان بعنوان استان پایلوت بتواند طرح را با موفقیت اجرا نموده و نمونه موفقی برای کل کشور باشد.

گفتنی است در ادامه این نشست؛ مدیران کل صمت و جهاد کشاورزی استان نیز همراه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به تمامی سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه که اغلب به انعکاس مطالبات و ابهامات عمومی در سطح جامعه می پرداختند پاسخ دادند.

همچنین مقرر شد با همکاری جهاد کشاورزی استان، خبرنگاران در یکی از روزهای آتی همراه با تیم های بازرسی اصناف در سطح شهر حضور داشته باشند و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و وضعیت کنترل و نظارت بازار و اقلام اساسی در استان قرار گیرند.     

 انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز