دستگیری سارقان حرفه ای مامور نما در زنجان

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۳:۳۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۱۰۶۹
دستگیری سارقان حرفه ای مامور نما در زنجان
فرمانده انتظامی استان از دستگیری 6 نفر که با معرفی خود به عنوان پلیس اقدام به سرقت وجه نقد و اوراق بهادار رانندگان کشورهای خارجی می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سردار " محمد طراقیه " با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از رانندگان خودروهای ترانزیتی کشورهای همجوار،با شیوه جعل عنوان مامور اینترپل، بررسی موضوع در دستور کار  ماموران پلیس آگاهی استان و شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان در یک گروه 6 نفره پس از شناسایی سوژه های خود با معرفی خود به عنوان مامور اینترپل و ارائه اسناد تقلبی با اعلام اینکه وجه نقد همراه رانندگان دلار و ارز تقلبی می باشد وجوهات و اوراق بهادار همراه آنان را به بهانه بررسی اخذ و مبادرت به فرار از محل می کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار داشت: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی سارقان آغاز و با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر پس از چندین شبانه روز تلاش بی وقفه و به‌ کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت همه متهمان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از استان های همجوار دستگیر شدند.

سردار طراقیه با اشاره به اعتراف متهمان به 3 فقره سرقت با این شیوه در استان های مختلف تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته همه مالباختگان پرونده شناسایی و ضمن کشف 2 دستگاه خودرو ، مقدار قابل توجهی دلار،یورو ، دینار و درهم ،یک قطعه کارت شناسایی جعلی اینترپل،یک بطری اسپری دفاع شخصی،یک دستگاه فلاشر از متهمان کشف و دو دستگاه خودرو متعلق به آنان توقیف و پس از انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی در این پرونده کماکان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در صورت برخورد با افرادی که بدون پوشش مصوب لباس پلیس خود را ضابط قضائی معرفی و قصد بررسی مدارک و وجه نقد و غیره را دارند، حتماً از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند.   

  انتهای پیام

 

 

نظر شما