استاندار زنجان: شاخص های پیشبرد برنامه های توسعه ای استان تدوین شده است

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۴:۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۱۱۲۱
استاندار زنجان: شاخص های پیشبرد برنامه های توسعه ای استان تدوین شده است
استاندار زنجان از تدوین 4 شاخص در راستای پیشبرد برنامه های توسعه ای استان خبر داد و گفت: امسال تکمیل طرح های نیمه تمام، اولویت اصلی دولت و استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه صبح امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت، رتبه بندی شهرستانها، بررسی میزان تخصیص اعتبارات و برنامه ریزی برای حرکت در مسیر رشد اقتصادی، ۴ شاخص در نظر گرفته شده برای رسیدن به اهداف اقتصادی استان است.

استاندار زنجان نقش بخش خصوصی برای تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی امسال را که معادل ۳۶ هزار میلیارد تومان است بسیار مهم دانست و افزود: امسال میزان درآمد پیش بینی شده برای استان ۶هزار میلیارد تومان است که طبق قانون، مازاد مالیات دریافتی به استان تعلق خواهد گرفت.

مقام عالی استان همچنین خاطر نشان کرد: مالیات چند کارخانه که مجموع میزان مالیاتشان از سرجمع کشوری حساب می شد به استان انتقال یافت که این مهم افزایش درآمدهای مالیاتی استان را بدنبال خواهد داشت.

وی طرح های نیمه تمام موجود را چالش بزرگی برای استان برشمرد و گفت: بر اساس مجوزها تا ۳۸۰ میلیارد تومان امکان مولدسازی و افزایش اعتبار از طریق فروش یا واگذاری اموال مازاد به استان داده شده و مدیران باید توجه جدی به تعیین تکلیف ساختمان های نیمه تمام و بلااستفاده دستگاه خود داشته باشند زیرا در غیر اینصورت استانداری در این زمینه ورود خواهد کرد.

نماینده عالی اجرایی دولت در استان همچنین از مدیران خواست پیگیر جذب بودجه ها و اعتبارات از وزارتخانه های خود باشند و از محل هایی که اعتبارات نهفته و امکان جذب بالایی دارد برای آوردن اعتبار به استان تلاش کنند.

محسن افشارچی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم خواست برای تحقق عنوان سال در بخش دانش بنیان، علاوه بر ۴۵ میلیارد تومانی که به پارک علم و فناوری اختصاص یافته ۱۰ میلیارد تومان دیگر از محل کمک های استانی به پارک اختصاص دهد.

ارتقا تجهیزات صداوسیما نیز از دیگر تاکیدات استاندار زنجان در این جلسه شورای برنامه ریزی بود.

افشارچی در این زمینه اظهار داشت: امسال باید بخش مهمی از مطالبات صداوسیما محقق شود و برای تامین تجهیزات بمنظور ارتقاء کیفیت برنامه های تولیدی در رسانه استانی حداکثر تا دو سال آینده اعتبار مورد نظر تخصیص یابد.

استاندار زنجان عقب ماندگی بودجه استان در مقایسه با دیگر استانها را هم خاطر نشان شد و از نمایندگان استان خواست برای افزایش اعتبارات استانی در حوزه هزینه ای و تملک دارایی انرژی مضاعفی بگذارند.

 انتهای پیام

 

نظر شما