علمی کردن کشاورزی راهی برای افزایش‌ محصولات کشاورزی و تحقق اقتصاد پایدار

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۶:۲۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۵۹۷۹۶
علمی کردن کشاورزی راهی برای افزایش‌ محصولات کشاورزی و تحقق اقتصاد پایدار
کشت و تولید بادام در ایران دارای سابقه بسیار طولانی است به‌طوریکه ای کشور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تولید بادام مطرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  در راستای علمی کردن کشاورزی و رویکرد تغییر نگرش کشاورزی از سنتی به تجاری، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی ” معرفی ژنوتیپ‌های امیدبخش بادام“ ویژه باغ‌داران و کارشناسان، مورخ 1401/05/09 در محل باغ پایلوت ارقام اصلاح‌شده بادام استان زنجان نموددر این کارگاه آموزشی، آقای دکتر علی ایمانی؛ محقق برجسته و دانشیار پژوهشکده میوه‌های معتدله و سردسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور علاوه بر معرفی ارقام مختلف تجاری درخت بادام و ارائه نکات فنی به کارشناسان و باغ‌داران، به‌طور عملی نحوه هرس و تربیت باغ‌های بادام را آموزش دادند.

 

کشت و تولید بادام در ایران دارای سابقه بسیار طولانی است به‌طوریکه این

کشور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تولید بادام مطرح است. این محصول، مانند دیگر میوه‌های آجیلی از قبیل گردو و پسته دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و در سبد غذایی واجد اهمیت زیادی است.

سرمازدگی بهاری یکی از مشکلات مهم در پرورش بادام است ولی می‌توان با انتخاب ارقام دیرگُل و اصلاح‌شده با این مشکل مقابله نمود؛ بنابراین ارقام دیرگُل و اصلاح‌شده و سازگار با اقلیم منطقه‌ی تولید، به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار درکشت و کار موفق بادام حائز اهمیت است.

پیش‌بینی می‌شود با شناسایی و معرفی رقم‌های اصلاح‌شده و امیدبخش بادام از سوی مراکز تحقیقات کشاورزی به باغ‌داران، گام‌های موثری در جهت علمی کردن کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری و تحقق اقتصاد پایدار برداریم.؛ 

  انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز