۱۷ دستگاه در زمینه اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیکی دخیل هستند

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ۱۴:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۷۵۴۶۴
۱۷ دستگاه در زمینه اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیکی دخیل هستند
سرهنگ سید حبیب موسوی با ابراز تأسف از اینکه در زنجان رانندگی تهاجمی و توأم با پرخاش‌گری رانندگان داریم که این موضوع به شدت خطرناک است، تصریح کرد: این گونه رانندگان به هیچ وجه مقید به رعایت قوانین به ویژه سرعت مطمئنه نیستند که متأسفانه آمار این گونه رانندگان در زنجان زیاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: در این استان رانندگی تهاجمی و توأم با پرخاشگری رانندگان وجود دارد که این موضوع به شدت خطرناک است.

سرهنگ سید حبیب موسوی  با یادآوری اینکه یکی از دلایل بروز چنین رفتارهایی ریشه در شخصیت افراد دارد که در این خصوص می‌توان مواردی چون سطح سواد و جایگاه اجتماعی، وضعیت اقتصادی که تأثیرگذار بر روی روان راننده است و … اشاره کرد، ادامه داد: بدون شک فردی که مشکلات اقتصادی متعددی داشته و زمان زیادی را در محیط کار می‌گذراند، هنگام رانندگی تمرکز لازم را ندارد و یا وجود سایر مشکلات می‌تواند تأثیر خود را به هنگام رانندگی نشان دهد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز آموزش در حین اخذ گواهی‌نامه داریم که در همین راستا ۱۶ ساعت آموزش نظری و عملی در آموزشگاه‌های رانندگی برای متقاضیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: معتقدیم این آموزش‌ها باید تداوم داشته باشد و می‌توان از آن به عنوان بازآموزی رانندگان یاد کرد که متأسفانه قادر نیستیم همه جامعه آماری را تحت پوشش این نوع آموزش‌ها قرار دهیم.

۱۷ دستگاه در زمینه اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیکی دخیل هستند

موسوی با بیان اینکه در شورای ترافیک بارها مطرح شده است که فقط راهنمایی و رانندگی تنها مسئول دخیل در ترافیک نبوده و ۱۷ سازمان و دستگاه در این امر دخیل هستند تا خروجی همه این اقدامات به اصلاح فرهنگ ترافیک ختم شود، خاطرنشان کرد: بیشتر معضلات ترافیکی به فرهنگ رانندگی بازمی‌گردد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در ارتقای فرهنگ ترافیک تأثیرگذار باشند اما متأسفانه در این خصوص کمتر شاهد این هستیم که کاری در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیکی انجام شود، عنوان کرد: برای تحقق این امر یک خواسته جمعی و نیز قرار گرفتن در اولویت امور باید باشد که متأسفانه نیست، این در حالی است که معتقدیم برای حتی یک کشته تصادف رانندگی نیز باید حساس باشیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار چهار ماهه اول امسال در خصوص سوانح جاده‌ای رخ داده در زنجان، یادآور شد: این آمار حاکی از آن است که شاهد کاهش تلفات فوتی رانندگی به میزان ۳۱ درصد در استان زنجان هستیم، یعنی از ۱۳ نفر فوتی در چهار ماهه سال گذشته به ۹ نفر در چهار ماهه امسال رسیدیم.

موسوی افزود: همچنین در خصوص تلفات منجر به مصدوم نیز طی این مدت شاهد کاهش ۶ درصدی در زنجان هستیم، این در حالی است که ۸۱۲ نفر در سال‌جاری مصدوم سوانح رانندگی در داخل شهرهای استان داشتیم که نسبت به پارسال ۵۲ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها تأثیرگذاری زیادی در این زمینه دارند و می‌توان به مردم تاکید کرد که باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، افزود: انتظار ما از مسئولان و افراد تأثیرگذار شهر این است که هر ماه یک مصاحبه در خصوص ترافیک و فرهنگ رانندگی داشته باشند.

ر

نظر شما