موکب‌های زنجان در کدام مناطق عراق مستقر شده‌اند؟

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۳:۳۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۷۴۲۳
موکب‌های زنجان در کدام مناطق عراق مستقر شده‌اند؟
طبق گفته محمد امیرخانی جانشین ستاد عتبات عالیات استان زنجان بیشترین موکب‌های استان زنجان در شهر نجف مستقر خواهند شد و مابقی آن‌ها در کربلا، مسیر نجف به کربلا، مرزهای غربی و همینطور در سطح استان مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  با نزدیک شدن به اربعین حسینی موکب‌های استان زنجان در کشور عراق و همینطور حد فاصل شهر زنجان تا کربلا مستقر شده‌اند؛ تعداد موکب‌های استان زنجان نسبت به سال 98 با افزایش 30 درصدی مواجه شده و خوشبختانه تمام شهرستان‌های استان موکب‌های خود را به کشور عراق اعزام کرده‌اند.

موکب حضرت ابوالفضل (ع)

این موکب به سرپرستی قربانعلی بیات از چند روز پیش در نجف اشرف شارع کوفه، شارع جنسیه برپا شده و تا پایان مراسم پیاده‌روی اربعین این موکب دایر خواهد بود. این موکب دارای محل اسکان برای آقایان و بانوان است و همینطور روزانه برای زائران حسینی غذای گرم طبخ می‌کند.

موکب امام حسن مجتبی

سرپرست این موکب باقر نجفی است و محل قرارگیری این موکب هم در شارع جنسیه شهر نجف است. این موکب ویژه برادران است و محل اسکان و پخت غذا فقط برای آقایان انجام خواهد شد.

موکب ریحانه‌النبی (س) ویژه بانوان

محل قرارگیری این موکب هم در شهر نجف شارع کوفه و شارع جنسیه است؛ سرپرستی این موکب را خانم سلیمانی بر عهده دارد و محل اسکان و طبخ غذا در این موکب ویژه بانوان است.

موکب حضرت‌ ام‌البنین (س) ویژه بانوان

موکب حضرت ام‌البنین دیگر موکب ویژه بانوان زنجان است که محل قرارگیری آن هم جنب موکب ریحانه النبی (س) است.

موکب امام سجاد (ع)

سرپرست این موکب فضایل تقیلو است؛ این موکب هم در شارع جنسیه شهر نجف است و در راستای اسکان و غذای آقایان سرویس‌دهی می‌کند. زائران حسینی (برادران) می‌توانند از خدمات این موکب استفاده کنند.

موکب عالم آل محمد (ص) رانندگان

این موکب توسط رانندگان زنجانی به سرپرست ناصر عباسی برپا شده است و دقیقاً این موکب هم در شارع جنسیه شهر نجف است. این موکب هم همچون اکثر موکب استان زنجان در نجف محل اسکان آقایان را تدارک دیده است.

موکب امام حسین (ع) نانوایان

نانوایان زنجانی هم یک موکب اختصاصی برای خود در شهر نجف شارع جنسیه دایر کردند و سرپرست این موکب مهدی بیات (رییس اتحادیه نانوایان استان) است. محل قرارگیری این موکب شارع جنسیه شهر نجف است.

موکب سیدالشهدا (ع) ماهنشان

موکب حضرت زهرا (س) زنجان

این موکب با مدیریت محمد گوهری در نجف اشرف، پل طبقاتی ثوره اعشرین به سمت حرم امام علی (ع) کوچه سوم دایر شده است؛ این موکب همانند موکب حضرت ابوالفضل (ع) دارای اسکان برای آقایان و بانوان است و زائران حسینی می‌توانند در این موکب مستقر شوند.

موکب مسجد امام محمد باقر (ع)

این موکب با سرپرستی مصطفی باقری در نجف اشرف بزرگراه امام علی (ع) نفق المسکریین واقع در حی الرحمه شارع عشرین برپا شده است؛ این موکب هم همانند موکب حضرت زهرا (س) و حضرت ابوالفضل (ع) دارای اسکان آقایان و بانوان است و به شکل شبانه‌روزی غذای گرم طبخ می‌کند.

موکب هیئت شیفتگان مولی علی (ع)

این موکب در نجف اشرف واقع در النزله شارع الرسول با سرپرستی مسعود علیمحمدی دایر شده است؛ این موکب امکانات اسکان ندارد و فقط طبخ غذا برای نهار و شام دارد. زائران حسینی می‌توانند در این موکب به صرف نهار و شام حضور پیدا کنند.

موکب احباب الرضا(ع)

این موکب با سرپرستی میثم اشرفی در نجف اشرف دایر شده است؛ زائران حسینی می‌توانند به آدرس شارع الکوفه مسجد آیت‌الله حکیم مراجعه کنند. این موکب در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگی می‌توانند ساعاتی را در این موکب جهت استفاده از خدمات فرهنگی سپری کنند.

موکب قیدار (ع) شهرستان خدابنده

این موکب در کوفه خیابان میثم تمار با سرپرستی شعبانعلی منصوری دایر است. این موکب ویژه آقایان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در این موکب اسکان یابند. یکی از ویژگی‌های این موکب بزرگ بودن آن است و می‌تواند تعداد زیادی از زائران حسینی را اسکان دهد.

موکب عقیله بنی هاشم (س) خدابنده

این موکب هم همانند موکب قیدار (ع) نبی در کوفه خیابان میثم تمار قرار دارد و با سرپرستی خانم خلجی از چند روز پیش در این مکان دایر شده است؛ این موکب ویژه بانوان بوده و در جنب موکب قیدار (ع) قرار دارد و دارای اسکان بانوان نیز است.

موکب شهید بهشتی (ره) زنجان

این موکب در مسیر نجف به کربلا عمود شماره یک با سرپرستی یدالله چراغی قرار دارد؛ این موکب محلی برای اسکان ندارد و فقط روزانه بیش از چندین هزار غذا غذا در وعده‌های نهار و شام طبخ می‌کند.

موکب امام رضا (ع) ماهنشان

این موکب هم در مسیر نجف به کربلا عمود شماره 13 با سرپرستی اکبر عبدی مستقر است؛ در این موکب شرایط اسکان و طبخ غذا مهیا است و زائران حسینی می‌توانند در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از این موکب استفاده کنند.

موکب شباب سیدالشهدا(ع) خرمدره

این  موکب هم در مسیر نجف به کربلا در عمود 666 با سرپرستی محمود فیروزی قرار دارد و ویژه آقایان برای اسکان و طبخ  غذا است. زائران حسینی (برادران) می‌توانند در این مسیر استراحت کنند و یکی از وعده‌های غذایی خود را در این موکب میل کنند.

موکب زینب کبری (س) خرمدره

این  موکب دیگر موکب شهرستان خرمدره با سرپرستی خانم نوروزی است که در مسیر نجف به کربلا در عمود 668 قرار دارد و ویژه بانوان برای اسکان و طبخ  غذا است. زائران حسینی (خواهران ) می‌توانند در این مسیر استراحت کنند و یکی از وعده‌های غذایی خود را در این موکب میل کنند.

موکب قمربنی هاشم ابهر

این  موکب هم در مسیر نجف به کربلا در عمود 668 با سرپرستی کاظم قربانی قرار دارد و ویژه آقایان و بانوان برای اسکان و طبخ  غذا است. زائران حسینی می‌توانند در این مسیر استراحت کنند و یکی از وعده‌های غذایی خود را در این موکب میل کنند.

موکب شهدای مقاومت

این موکب در مسیر نجف به کربلا قرار دارد و سرپرست این موکب مصطفی عابدین‌لو است؛ این موکب جهت صرف چایی و آب برای زائران حسینی است و زوار می‌توانند هنگام پیاده‌روی جهت نفس تازه کردن خود اندکی در این موکب اتراق کنند.

موکب قتیل العبرات

این موکب در کربلای معلی منطقه حی الحسین بعد از پل امام علی قرار دارد؛ مکان دقیق این موکب در شارع شجر جنب حسینیه امام حسن مجتبی (ع) با سرپرستی عباس خسروی است. این موکب هم جزو کاملترین موکب‌های استان زنجان است و شرایط اسکان برای آقایان و بانوان و همینطور طبغ غذای گرم مهیا است.

موکب حضرت خدیجه (س) هیدج

این موکب با سرپرستی عطاالله احمدخانی در کربلا ساحه العلماء ، ساحه الجمعیه حسینیه آل یاسین برپا شده است؛ این موکب در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران حسینی ، اسکان آقایان و بانوان را فراهم کرده است؛ همینطور روزانه چند هزار غذای گرم در این موکب طبخ می‌شود.

موکب باقر آل محمد (ص)

این موکب با هدایت مسعود جعفری در کربلا در اطراف پل امام حسین (ع) ، باب التویریج جنب موکب ثارالله دایر شده است؛ این موکب هم همه امکانات رفاهی و خدماتی را دارد و تا فردای روز اربعین این موکب برپا خواهد شد.

موکب حضرت رقیه (س) گوزلدره

این موکب با هدایت مجتبی بابایی‌پور از چند روز گذشته در کربلا خیابان حی النصر جنب کنسولگری جدید ایران برپا شده است؛ این موکب هم در راستای خدمات رسانی بیشتر زائران حسینی از اسکان شبانه‌روزی ویژه آقایان و بانوان برخوردار است. همچنین غذای گرم روزانه در وعده‌های نهار و شام طبخ می‌شود.

موکب حضرت صاحب‌الزمان (عج) دیزج آباد

این موکب با هدایت احد اوصانلو از چند روز گذشته در کربلا خیابان حضرت ابوالفضل (ع) خیابان حی الهادی برپا شده است؛ این موکب هم در راستای خدمات رسانی بیشتر زائران حسینی از اسکان شبانه‌روزی ویژه آقایان و بانوان برخوردار است.

موکب هیئت ثاارالله زنجان (مهدی رسولی)

این موکب هم با سرپرستی محمد رسولی از چند روز گذشته در کربلا پل امام حسین (ع) باب التویریج برپا شده است؛ این موکب هم از تمام امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار است و به صورت ویژه اسکان بانوان و آقایان نیز مهیا شده است. گفتنی است از چهارشنبه این هفته بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمات عزاداری هیئت ثارالله با نوای حاج مهدی رسولی برگزار خواهد شد.

موکب شهدای کربلا (اوقاف زنجان)

این موکب هم با سرپرستی حجت‌الاسلام سید موسی موسوی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان از امروز در شهر سامرا مسیر ورودی حرم امامین عسکریین برپا شده است. در این موکب امکان اسکان وجود ندارد و فقط روزانه در وعده‌های نهار و شام غذای گرم طبخ خواهد شد.

موکب مصباح الهدی زنجان

این موکب هم با سرپرستی حجت‌الاسلام سید عزالدین موسوی از امروز در شهر سامرا در مسیر ورودی حرم امامین عسکریین جنب موکب اوقاف زنجان برپا شده است. در این موکب امکان اسکان وجود ندارد و فقط روزانه در وعده‌های نهار و شام غذای گرم طبخ خواهد شد.

موکب شهرداری زنجان

موکب شهرداری زنجان در مرز مهران میدان شهدا (یادمان شهدا) با سرپرستی ابوالفضل رستمی از چند روز گذشته برپا شده است؛ در این موکب امکان اسکان مهیا شده است؛ همینطور این موکب روزانه چند غذای گرم پخت می‌کند و به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

موکب شهدای مدافع حرم

این موکب با سرپرستی محمد یاسین محمدی در شهر مهران در مسجد امام حسین (ع) دایر شده است و همانند موکب شهرداری زنجان از تمام امکانات اسکان و خدماتی برخوردار است.

موکب هیئت رزمندگان ایجرود

این موکب با سرپرستی احمد حیدری در شهر کیلومتر 45 جاده بیجار نرسیده به حلب (سه راهی سعید آباد) دایر شده است؛ در این موکب روزانه چند هزار غذای گرم طبخ می‌شد و به رهگذران و زائران حسینی خدمت رسانی می‌شود.

موکب احرار الحسین (ع)

این موکب با سرپرستی امین بیات در ترمینال مرکزی شهر زنجان مستقر شده است و به کسانی از طریق اتوبوس‌های درون شهری به مرز مهران اعزام می‌شوند خدمت‌رسانی می‌کند.

این موکب یکی از دو موکب شهرستان ماهنشان به سرپرستی سید جعفر موسوی است و ویژه آقایان هم از لحاظ اسکان و هم از لحاظ غذا است.

   انتهای پیام/

 

 

نظر شما