استاندار زنجان: ازدواج راهکار حل بسیاری از مشکلات جوانان است

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۸۸۸۹
استاندار زنجان: ازدواج راهکار حل بسیاری از مشکلات جوانان است
استاندار زنجان تسهیل و ترویج ازدواج را یکی از کارهای مهم و هسته ای در حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: ازدواج جوانان راهکار حل بسیاری از مشکلات آنها را ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در  جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، با تاکید بر اینکه اگر برخی از کارهایی که  هسته ای بوده و محوریت دارند،  انجام شوند، بسیاری از مشکلات پیرامونی هم خود به خود حل خواهد شد، افزود:  تسهیل و ترویج ازدواج یکی از کارهای هسته ای و مهم در حوزه فرهنگ، است که با انجام آن، بسیاری از مشکلات جوانان حل خواهد شد.

استاندار زنجان، ازدواج را  به عنوان ابزاری برای ایجاد آرامش برشمرد و گفت: افرادی که  در این مسیر گام بردارند،  در ابعاد مختلف  زندگی، به احساس آرامش می رسند.

وی با بیان اینکه  وام ازدواج راهکار  خوبی برای تسهیل در امر ازدواج است اظهارداشت: چون وام ازدواج بصورت قرض الحسنه داده می شود،  برکت دارد و آثار برکت  آن  در زندگی جوانان دیده می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  اگرچه ازدواج کردن با رسم و رسوم حاکم در جامعه ما، کار خیلی ساده ای نیست، تصریح کرد: اما ثابت شده است جوانانی که زودتر ازدواج می کنند ، نسبت به سایر جوانان، زودتر سر و سامان گرفته و مشکلاتشان حل می شود.

افشارچی با بیان اینکه  نباید برخی از  مشکلات مانند مسائل اقتصادی، مانعی برای ازدواج باشد، گفت: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی از سالها پیش بوده اما در حال پشت سر گذاشتن  فراز و نشیب های اقتصادی هستیم.

وی اظهارداشت: در حال گذر از مشکلات اقتصادی هستیم و چند سال دیگر، شاهد رخدادهای خوب در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

 مقام عالی دولت در استان، از  متولیان امر ازدواج  هم  خواست  مسئله ازدواج جوانان را جدی بگیرند و با ترویج ازدواج  آسان ، در این مسیر حرکت کنند.

افشارچی  در ادامه جلسه  با اشاره به لزوم غنی سازی اوقات فراغت جوانان در  ابعاد مختلف  گفت: باید برای کل امور فراغت جوانان، برنامه ریزی شود.

 وی مسائل و موارد مطرح شده پیرامون اوقات فراغت جوانان، در جلسه ستاد امور ساماندهی  این قشر  از سوی متولیان امر را ، گوشزد و تلنگری دوباره در حوزه  وظایف متولیان امر در امور جوانان عنوان کرد و افزود: توجه و ساماندهی  برخی از مراکز تفریحی  و نیز  دستگاههای فعال و  متولی امور  در حوزه اوقات فراغت،  از الزامات این حوزه است تا بتوانیم با هدف گیری مشخص و تصمیم سازی های مناسب، حرکت سازنده داشته باشیم.

دریافت تسهیلات ازدواج  توسط بیش از ۴۸ درصد زوج های  متقاضی زنجانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه،  به پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مردادماه برای متقاضیان  اشاره کرد و گفت: بیش از 11 هزار و 500 نفر متقاضی این تسهیلات بودند که بیشتر از 5 هزار و 500 نفر وام دریافت کردند .

بازرگان تعداد نفرات  صف انتظار دریافت وام ازدواج  را هم بیش از 5 هزار متقاضی اعلام کرد.

وی همچنین   از اجرای بیش از 900  برنامه  اوقات فراغت  در سال گذشته  در سطح استان خبر داد و افزود: این برنامه ها 11 هزار و 389 نفر  را تحت پوشش قرار داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان،  تعداد جمعیت جوان استان زنجان را  356 هزار و 733 نفر اعلام کرد وگفت: از این  تعداد، 6 هزار و 37 نفر جمعیت جوان  دختران  و 5 هزار و 352 نفر  نیز پسران را تشکیل می دهد.انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز