بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان به مناسبت اغتشاشات اخیر

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۰۸:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۱۴۴۷
بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان به مناسبت اغتشاشات اخیر
حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و محسن افشارچی استاندار زنجان، بیانیه مشترکی در محکومیت اغتشاشات اخیر صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  در این بیانیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

  یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ   (صف – 8)

در روزهای اخیر و در پی فوت تاثر برانگیز یکی از دختران ایران زمین و همدردی مردم دلسوز ایران ، برخی از دشمنان قسم خورده اسلام و ایرانِ اسلامی با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده، خیال خام آشوب و براندازی در ذهن خود پروراندند.

 حضور معنادار اجتماعی و رزمایش چند 10 میلیونی در عزاداری ها و ابراز ارادت این ملت به حضرت سیدالشهدا علیه السلام و انسجام ملت شریف ایران دشمنان این ملت را به دستپاچگی انداخته بود.

این جماعت با تحریک نوجوانان و جوانان، ساده اندیشانه درصدد بودند تا مردم شریف ایران را در مقابل اسلام و احکام نورانی آن معرفی کنند.

 اما اهانت به مقدسات قرآن و احکام دین، خون مردم غیوری که غبار سفر نورانی اربعین از چهره نزدوده بودند را به جوش آورد و مردم پایِ‌کار نظام اسلامی، بار دیگر ارادت و پیوند عمیق خود با آرمانهای نظام اسلامی را  به رخ کشیده اند.

 آنچه در روزهای اخیر و حضور حماسی مردم دینمدار زنجان در خیابان ها بیش از پیش بروز و ظهور داشت، مردمی بودن پایه های استوار نظام اسلامی بود که باطل کننده نقشه های شوم دشمنان این ملت بود.

 ضمن تقدیر و تشکر از بصیرت مثال‌زدنی مردم پایتخت شور و شعور حسینی که مثل همیشه پیشگام در در دفع فتنه بودند ، ما بر این باوریم که این حضور حماسی و تجدید عهد مردم، مسئولیتی 2 چندان بر عهده تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده تا بیش از پیش در پی احقاق مطالبات به حق این ملت صبور و قدرشناس باشند.

همچنین از تمامی نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و عزیزانی که فداکارانه و صبورانه برای حفظ امنیت و اموال مردم مجاهدت نمودند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

لازم به ذکر است فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان دهنده اهمیت روشنگری ، تبیین و ارتباط با مردم خصوصاً قشر جوان است تا مانعی باشد بر تحریف ، سیاه‌نمایی و ارائه روایات وارونه از واقعیت‌های پیرامونمان.

قطعاً این وظیفه خطیرِجهاد تبیین بر عهده مسئولان، خواص جامعه ،اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه و تمامی مردم آگاه و دلسوز قرار گرفته است و اقدام عملی در این راستا و ایجاد فضای روشنگرانه ضروری است.انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز