نواب کامل: وزارت ورزش و جوانان دوره های آموزشی و توانمند سازی برگزار می کند

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۰:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۶۱۳۰
نواب کامل:  وزارت ورزش و جوانان دوره های آموزشی و توانمند سازی برگزار می کند
مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:یکی از مأموریت های وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز و نظارت بر فعالیت سمن ها بوده و توانمند سازی فراگیر جوانان تشکلی نیز از دیگر مأموریت های این وزارت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: شبکه سازی برای فعالیت های همگرای جوانان تحت عنوان جهاد تبیین سعی در کیفی سازی فعالیت های جوانان دارد.

نواب کامل با اشاره به اینکه مجموع فعالیت های تشکل ها در کشور به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی کم است افزود: وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از توسعه ی تشکل ها و برای اینکه همه جوانان در گروه های مختلف بتوانند از ظرفیت های موجود در این وزارت بهره مند شوند دوره های آموزشی و توانمند سازی از جمله رویداد هم افزایی همنا، دوره های حمایت از طرح ها و ایده های جوانان در قالب شورای دائم استانی و ملی و دیگر برنامه ها را برگزار می کند تا عدالت اجتماعی برقرار شود. 

وی اظهار داشت: یکی از مأموریت های وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز و نظارت بر فعالیت سمن ها بوده و توانمند سازی فراگیر جوانان تشکلی نیز از دیگر مأموریت های این وزارت است. 

این مقام وزارتی جوانان با بیان اینکه هر چه سن فعالیت و مشارکت اجتماعی پایین تر باشد منطق اصولی در زمینه  بیشتر رعایت شده است توضیح داد: دانش آموزان پس از اتمام دوران دبیرستان باید وارد محیط فعالیت  داوطلبانه  مشارکت های اجتماعی شوند و در پایان این مقطع و با کسب مهارت ها و آموزش های لازم و به نوعی کارورزی وارد محیط کسب و کار می شوند. 

وی این دوره را دوره گذار برای تمرین مشارکت اجتماعی برای جوانان دانست و از فواید فعالیت در سازمانهای مردم نهاد را تمرین تخصصی فعالیت مورد علاقه جوانان عنوان کرد که با پایان این مقطع افراد می توانند وارد فعالیتهای حرفه ای  در همان حوزه شوند یا سمن هایی که در  حوزه منافع عمومی مثل خیریه ها فعالیت دارند کار خود را ادامه داده و خیریه راه اندازی کنند. 

نواب کامل جوانان فعال در سمن های استان زنجان را با انگیزه و دغدغه مند ارزیابی کرد و افزود: میانگین پایین سنی جوانان در تشکل های این استان به نسبت کشوری ویژگی مثبت برای پایه های موفقیت است.  

 انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز