مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد :

افزایش ۷۰ درصدی تعداد کاربران اینترنت پهن‌باند ثابت زنجان

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۴:۴۲:۵۶
کد خبر: ۵۱۰۱۰۳
افزایش ۷۰ درصدی تعداد کاربران اینترنت پهن‌باند ثابت زنجان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: کاربران اینترنت پهن‌باند ثابت، اینترنت پرسرعت و وایمکس در استان از بیش از554 هزار به بیش از 89 هزار نفر رسیده است که این آمار رشد 70 درصدی را نسبت به سه سال گذشته نشان می‌دهد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ وحید فرخی گفت : در حوزه زیرساخت وزارت ارتباطات در استان زنجان ظرفیت پهنای باند ورودی استان را که چهار گیگابیت بوده، به 44 گیگابایت رسانده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال استان 2 هزار و 750 گیگابایت پرسکنت است، ادامه داد: در طول این چند سال در حوزه گسترش زیرساخت‌های استان زنجان یک‌هزار و 95 کیلومتر زیرساخت ایجاد شده است که این آمار نسبت به سه سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است. اما موضوعی که وجود دارد این است که متاسفانه نتوانسته‌ایم در استان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و تنها یک‌پنجم این ظرفیت تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: میزان پهنای بهره‌برداری شده، 2.4 دهم گیگابیت بوده که آذر امسال به 8.1 دهم گیگابیت رسیده است. فرخی اظهار کرد: سرانه مرسولات پستی 9 میلیون و 500 هزار و این آمار به ازای هر نفر 9.5 مرسوله بوده است. همچنین 10 مورد سرویس‌های نوین پستی در استان راه‌اندازی شده است که بیش از 134 هزار مرسوله هم در قالب این سرویس‌های نوین جابه‌جا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در استان زنجان 116 دفتر فعال در این حوزه است که 10 سرویس نوین را به مردم ارائه می‌دهد، افزود: این دفاتر سرویس‌ها و خدمات نوینی را که به آن اشاره شد به مردم ارئه می‌دهد.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن خانگی از 32.5 درصد به 34 درصد و ضریب نفوذ اپراتور همراه اول از 46.5 درصد به 53 درصد، ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل از 25.5 درصد به حدود 27 درصد است. همچنین ضریب نفوذ اپراتور رایتل هم بیش از 1.5 درصد است.

فرخی اشاره‌ای هم به تعداد سایت‌هایی که خدمات لازم را به این اپراتورها ارائه می‌کنند داشته و گفت: 175 سایت «بی‌تی‌اس» در هفت شهر استان خدمات نسل سه را به اپراتورها ارائه می‌کنند. هم‌چنین سایت‌های «بی‌تی‌اس» ارائه کننده خدمات «فورجی» در چهار شهر این استان وجود دارد.

فرخی خاطرنشان کرد: پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی استان زنجان از 908 کیلومتر به هزار و 529 کیلومتر رسیده است. همچنین کاربران اینترنت پهن‌باند سیار استان که در ابتدای دولت یازدهم صفر بوده، به بیش از 180 هزار رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز