استاندار زنجان:

۴۷۱ طرح تولیدی برای دریافت تسهیلات، به بانک های استان معرفی شده است / اشتغال مناطق روستایی باید با رویکرد غیر کشاورزی باشد

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۲۰۲
۴۷۱ طرح تولیدی برای دریافت تسهیلات، به بانک های استان معرفی شده است / اشتغال مناطق روستایی باید با رویکرد غیر کشاورزی باشد
درویش امیری استاندار زنجان : مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی در طی 39 سال پس از انقلاب اسلامی در کشور، همواره در مسیر انقلاب فعالیت می کردند، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه وی برای خدمت به مردم، از هر نوع فداکاری دریغ نکرد، اما خیلی مظلوم واقع شدند و خصوصاً در دهه آخر عمر خویش، مورد بی مهری و کم لطفی عده ای در کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از زنجان ؛استاندار زنجان به عملکرد استان در طرح رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: تاکنون 471 طرح تولیدی-صنعتی برای دریافت تسهیلات لازم به بانک های عامل استان از طریق سامانه بهین یاب معرفی شده است.به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در همایش حمایت از تولید و اشتغال مناطق روستایی، با بیان اینکه مجموع تسهیلات پرداخت شده به این 471 طرح تولیدی، 488 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان طرح معرفی شده، تاکنون 163 متقاضی تسهیلات خود را دریافت کرده اند که سر جمع تسهیلات پرداختی به این تعداد طرح، 195 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.
وی با بیان اینکه 52 طرح مصوب با اعتبار 50 میلیارد تومان در استان وجود دارد، افزود: هم اکنون 112 طرح در حال رسیدگی در استان وجود دارد که مجموع این طرح ها و تسهیلات در راستای رونق تولید در استان و ایجاد اشتغال به کار گرفته خواهد شد.
مقام عالی اجرایی استان به وضعیت پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: دولت در این بخش، 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است و هم اکنون نیز در این زمینه، نزدیک به 44 طرح استانی در انتظار تصمیم گیری بانک های عامل به منظور پرداخت تسهیلات مورد نیاز به این طرح هاست.
وی با بیان اینکه از 60 طرح معرفی شده استان در خصوص دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی، 44 طرح در دست بررسی است، افزود: به کمتر از 10 طرح در استان که زیر 3 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا نیاز داشتند، این تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است.
درویش امیری به رویکرد حمایتی دولت در ایجاد اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت، اهداف و رویکردهایی از سوی دولت پیش بینی شده است که البته باید تسهیلاتی که دولت در این راستا در نظر گرفته است، به خود این مناطق پرداخت گردد.
استاندار زنجان بر اهمیت نظارت جدی در خصوص هزینه کرد این تسهیلات در مناطق روستایی با اهداف تعیین شده تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این اعتبارات باید در روستاها هزینه شود و فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز باید نظارت های لازم را در این خصوص داشته باشند، همه مسئولان و مردم متوجه این نکته باشند که مدیریت استان تحت هیچ شرایطی اجازه هزینه کرد این تسهیلات در سایر بخش ها را نخواهد داد.
وی خواستار رویکرد معقول در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی شد و تاکید کرد: هرگز نباید به لحاظ برخی دلسوزی ها و ملاحظه کاری ها، مسیر اصلی هزینه کرد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی منحرف شود، بلکه باید با ایجاد شغل برای روستائیان، زمینه ای فراهم کرد تا خود روستائیان ها برای تامین هزینه های زندگی شان، توانمند شوند.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه در مسائل توسعه ای استان با مدیران و افراد تعارفی وجود ندارد، افزود: برخی مدیران دلیل عدم کارکرد مناسب و انجام ندادن مطلوب وظایف را صرفاً مربوط به سیستم بانکی می دانند که در این راستا، البته هیچ بهانه ای برای عملکرد ضعیف مدیران پذیرفته نیست.
استاندار زنجان خواستار گزارش دهی هفتگی مدیران استان در خصوص عملکرد حوزه اشتغال در بخش های مختلف شد و تاکید کرد: همانگونه که در سطح کشور، عملکرد استان ها رتبه بندی می شود، این رتبه بندی و بررسی ها باید در سطح استان برای تمامی شهرستان ها نیز صورت گیرد و نظارت مستمر برای تحقق تسهیلات اشتغالزایی در همه سطوح انجام شود.
وی با بیان اینکه رویکرد ایجاد اشتغال در مناطق روستایی باید غیر کشاورزی باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به بحران آب در کشور، باید رویکرد مدیران در ایجاد اشتغال مناطق روستایی، غیر کشاورزی بوده و یا با نیاز آبی حداقلی همراه باشد، چرا که منابع آبی کشور و استان محدود است.
درویش امیری با بیان اینکه یکی از دغدغه های کشور، نظام و دولت موضوع اشتغال است، گفت: یکی از رویکردهای مهم دولت در تدوین لایحه بودجه سال 97، تمرکز بر ایجاد اشتغال است؛ به گونه ای که هدف گذاری ایجاد 975 هزار شغل در کشور انجام شده است.
استاندار زنجان ایجاد این میزان شغل در کشور را نیازمند تحقق برخی مسائل برشمرد و تاکید کرد: تامین این میزان شغل در صورتی محقق می شود که منابع درآمدی دولت در لایحه بودجه، حفظ و تامین شود و سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز با ایجاد زمینه های مورد نیاز، محقق گردد.

وی با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی نیازمند امنیت و انضباط اجتماعی است، گفت: افرادی که برای برطرف کردن مشکل بیکاری در جامعه اهتمام دارند، باید فضای جامعه را آرام کرده و به دور از هرج و مرج و بی انضباطی فراهم نمایند تا زمینه مورد نیاز برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.
درویش امیری به فرارسیدن سالگرد مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، انسان بزرگی در تاریخ ملت ایران و از شخصیت های کم نظیر نظام بودند که از آغازین روزهای مبارزات بر علیه رژیم گذشته، به عنوان سرباز فداکار و دلسوز در کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی فعالیت می کردند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی در طی 39 سال پس از انقلاب اسلامی در کشور، همواره در مسیر انقلاب فعالیت می کردند، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه وی برای خدمت به مردم، از هر نوع فداکاری دریغ نکرد، اما خیلی مظلوم واقع شدند و خصوصاً در دهه آخر عمر خویش، مورد بی مهری و کم لطفی عده ای در کشور قرار گرفتند.

 

نظر شما