معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

روابط عمومی ها، قدرت بزرگی هستند که می توانند اتفاقات مطلوبی رقم بزنند

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۷:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۵۰۸
روابط عمومی ها، قدرت بزرگی هستند که می توانند اتفاقات مطلوبی رقم بزنند
برای نسل جدید بر اساس ذهنیتی که از مجموعه نظام، حکومت و دولت دارند، باید بتوان پاسخ های مناسبی متناسب با سوالات روز، فراهم کرد؛ به گونه ای که تصمیم گیری ها باید مبتنی بر مشکلاتی که امروز جامعه با آن درگیر است، انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه اخلاق بنا شده است، گفت: در ترویج اخلاق و کمالات انسانی، باید بیش از گذشته تلاش کرد و برخوردهای کریمانه و پاسخگو بودن بیش از پیش دستگاه ها به مطالبات به حق سطوح مختلف مردم، باید بیش از پیش مشاهده شود.

سید بیوک موسوی در جلسه کمیته نهادها و سازمان های ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به قرارگیری در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اکنون باید شاهد پختگی و شفافیت بیش از پیش نظام بود و این شفافیت و رسیدن به کمال باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های همه اجزای نظام به چشم بخورد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدای بسیاری از جوانان این مرز و بوم و با تکیه بر اخلاق، معرفت و مهربانی شکل گرفته و تا امروز پایدار مانده است، افزود: اگر جوانان این سرزمین، جانفشانی نمی کردند و اخلاق و معرفت در رفتارها نبود، امکان نداشت که انقلاب در این مسیر پر افتخار خود، بدین گونه ادامه پیدا کند. 
موسوی با اشاره به اینکه ممکن است موضوعاتی از قبیل ایثار و از خود گذشتگی برای بسیاری از افراد، مبهم و نا مفهوم باشد، ادامه داد: برای نسل جدید بر اساس ذهنیتی که از مجموعه نظام، حکومت و دولت دارند، باید بتوان پاسخ های مناسبی متناسب با سوالات روز، فراهم کرد؛ به گونه ای که تصمیم گیری ها باید مبتنی بر مشکلاتی که امروز جامعه با آن درگیر است، انجام گیرد.
این مقام مسئول، یکی از ضرورت های تصمیم گیری درست را بهره مندی از خرد جمعی دانست و اظهار کرد: اگر بتوان برای هرچه بهتر برگزار شدن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زوایای پنهان و دیده نشده دستاوردهای انقلاب را به نحو مطلوبی به نمایش گذاشت، این امر بی شک اثرگذاری فراوانی در جامعه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت که فقط صداوسیما اقدامات انجام شده را انعکاس دهد، اضافه کرد: مجموعه روابط عمومیها، قدرت بزرگی هستند که می توانند بسیاری از اتفاقات را رقم بزنند. البته نباید گزارش غیر واقعی در جامعه منعکس شود، اما داشته ها و اتفاقات مثبت اقدامات ارزشمندی که صورت گرفته، باید به اطلاع جامعه برسد.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه علیرغم وجود مشکلات و کاستی ها در برخی بخش ها، توفیقات ارزشمندی در بسیاری از حوزه ها نصیب کشور شده است، عنوان کرد: گاهی آسیب ها و نواقص به گونهای بیان می شود که مردم احساس می کنند در جامعه ای زندگی می کنند که سراسر آن، دارای معضل و مشکل است، در حالی که این گونه نیست و نباید از داشته های کشور، غافل شد. در این راستا روابط عمومی دستگاه های اجرایی بهتر می توانند به این موضوعات پرداخته و اقدامات صورت گرفته را به بهترین نحو، اطلاع رسانی کنند. 
موسوی با انتقاد از سنتی بودن نوع اطلاع رسانی و تبلیغات در برخی حوزه ها، گفت: این نوع تبلیغات، خوشایند نبوده و آنطور که باید، پاسخگو نخواهد بود که بهبود این نوع تبلیغات، همکاری و همفکری لازم در بدنه های مختلف دستگاه های اداری را می طلبد.
وی با بیان اینکه سازمانی موفق است که بتواند حداقل اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم و لایه های مختلف جامعه انتقال دهد، افزود: حضور یک روابط عمومی مقتدر و هوشمند در کنار بدنه کاربلد، تاثیر زیادی در موفقیت سازمان و جلوه گر شدن اقدامات آن در جامعه می تواند داشته باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه کارهای خارق العاده ای در بخش های مختلف انجام شده و مقایسه شرایط حال با گذشته باید علمی و با لحاظ تمام شرایط باشد، ابراز کرد: یکی از این اقدامات، پیشرفت های روز افزون در حوزه پزشکی است؛ به طوری که هم اکنون مشاهده می شود افراد مختلفی، خارج از کشور جهت مداوا به ایران می آیند که این امر، به دلیل توانمندی و استعدادی است که پزشکان داخلی دارند.
موسوی با اشاره به بهبود شرایط بهداشتی کشور در مقایسه با سال های پیش از انقلاب، اظهار کرد: پیشرفت های زیادی نیز در مراکز علمی و آموزشی و حوزه های مختلف فنی، تولیدی و کشاورزی در کشور به دست آمده است که این پیشرفت ها، کمتر عنوان می شوند و در مقابل مشکلات، به صورت پر رنگ نمایش داده می شوند.

 

نظر شما