معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

دوره آموزشی اصول ضوابط کار تیمی در مراکز شبه خانواده به اجرا درآمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۴۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۳۷۰۵
دوره آموزشی اصول ضوابط کار تیمی در مراکز شبه خانواده  به اجرا  درآمد
سیاست اصلی حوزه شبه خانواده، اجتناب از طولانی شدن مدت‌زمان نگهداری کودکان در این مراکز و فراهم‌آوری شرایط برای انتقال آن‌ها به خانواده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های بهزیستی تحکیم بنیان خانواده و رعایت مصالح کودکان است گفت : دوره آموزشی اصول ضوابط کار تیمی در مراکز شبه خانواده به اجرا درآمد.

سلمان حسینی افزود : سیاست اصلی حوزه شبه خانواده، اجتناب از طولانی شدن مدت‌زمان نگهداری کودکان در این مراکز و فراهم‌آوری شرایط برای انتقال آن‌ها به خانواده است.

وی ادامه داد: ضرورت حضور روانشناس در خانه های کودک و نوجوان امری ضروری بوده و نوع خدمات قابل ارائه از جمله مشاوره تحصیلی ، مشاوه شغلی ، مشاوره ازدواج و بررسی روانشناختی فرزندان بر عهده این مراکز است.

این مقام مسئول آموزش شناسایی دقیق نیازهای کودک مقیم در خانه ها ، برنامه ریزی برای کودکان با رعایت جوانب تخصصی و پیشگیری از اعمال روش های کاری غیر تخصصی و غیر کارشناسانه که منجر به تقویت رویکردهای اداری را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

حسینی برخورداری مستمر کودکان از برنامه مراقبت مدون ، تخصصی و هدفمند در شرایط و مقاطع سنی مختلف متناسب با نیازها در راستای توانمند سازی ، حفظ و پیگیری حقوق کودکان ، تامین منافع و مصالح کودکان ، امکان پذیر نمودن نظارت و ارزیابی مستمر را از ضرورت های مهم و اساسی تدوین برنامه مراقبت از مراکز عنوان نمود و ادامه داد : کمک به ارتقاء کار آیی نیروی انسانی متعهد و فعال و کاهش زمینه های کم توجهی و فقدان مسئولیت حرفه ای نسبت به کودکان مورد توجه است.

وی گفت : این دوره آموزشی در راستای ارتقا سطح دانش و مهارت لازم مرتبط با مسائل کودکان ؛ با حضور ۳۰ نفر از روانشناسان، مددکاران و مسئولین فنی مراکز دولتی و غیر دولتی شبه خانواده برگزار شد.

وی گفت : در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای 4 مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و 1 مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان دارد که تعداد 60 کودک بی سرپرست و بدسرپرست را در این مراکز نگهداری می نماید.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز