سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی دو سرنشین «یوز»

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۴:۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۰۶۲
راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی دو سرنشین «یوز»
به محض اینکه قطعات به دست دانشگاه آزاد اسلامی برسند، وارد خط تولید می‌شویم. از طرفی کار ساخت تولید بدنه آغاز شده است و ما فقط منتظر قطعات هستیم تا منتاژ نهایی اجرایی شود.»

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ خودروی برقی دوسرنشین "یوز"، محصول شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است که سال گذشته دکتر حسن روحانی در محوطه ساختمان هیات دولت از این خودروی برقی دیدن و با آن رانندگی کرد. رئیس جمهوری در بازدید از یوز دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از دکتر موسی‌خانی و سورنا ستاری، این خودرو را پاک و دوست‌دار محیط‌زیست برای کلان‌شهرهای کشور دانسته بود.

دکتر مرتضی موسی‌خانی درباره مراحل ساخت خودروی برقی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «تولید قطعات خودروی برقی آغاز شده است و قطعاتی که نیاز به خرید بوده از خارج وارد کشور وارد می‌کنیم یعنی قطعات را طبق تعریف و مشخصاتی که سفارش داده بودیم وارد ایران خواهند شد.»

او ادامه داد: «به محض اینکه قطعات به دست دانشگاه آزاد اسلامی برسند، وارد خط تولید می‌شویم. از طرفی کار ساخت تولید بدنه آغاز شده است و ما فقط منتظر قطعات هستیم تا منتاژ نهایی اجرایی شود.»

موسی‌خانی در بخش دیگری از سخنان به زمان راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی یوز اشاره کرد و افزود: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مهر ماه امسال تولید یوز نهایی و اجرایی خواهد شد و روزانه چندین خودرو را تولید می‌کنیم.»

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره مراحل استاندارد هم توضیح داد: «اکثر مراحل استاندارد خودروی برقی یوز انجام شده و فقط تست زوایه دید باقی مانده است. خوشبختانه دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری) و مسئولان راهنمایی و رانندگی از تولید خط یوز دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‎ کرده‌اند و در آینده‌ نزدیک طبق آیین‌نامه‌ای که از سوی رئیس جمهور روحانی در اسفند سال 95 ابلاغ شده است، خودروی برقی یوز شماره‌گذاری خواهد شد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز