جلسه کمیته اشتغال شهرستان ابهر برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۴۶۴۰
جلسه کمیته اشتغال شهرستان ابهر برگزار شد
فرماندار ابهر : طرح هایی که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند در الویت این طرح قرار بگیرند که باید تاییدیه از سازمان مربوطه به لحاظ فنی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

فرماندار ابهر گفت: ثبت نام دو طرح اشتغال اعطای تسهیلات به رسته های شغلی پراشتغال و طرح های اشتغال روستایی و عشایری از طریق سامانه کارا برای متقاضیان در شهرستان آغاز شده است. علی حیدری در سومین جلسه کمیته کار گروه اشتغال شهرستان ابهر، افزود: شهرستان ابهر تنها شهرستانی است که کمیته کارگروه اشتغال را بسیار فنی و تخصصی برگزار می کند.
وی اظهار کرد: در گذشته طرح های اشتغال روستایی فقط برای ساکنان و افراد بومی روستا قابل اجرا بود که در دستورالعمل جدید این طرح ها، افراد ساکن شهر نیز می توانند در روستای مورد نظر خود اشتغال پایدار ایجاد کنند و از تسهیلات آن بهره مند شوند.
 فرماندار ابهر، تصریح کرد: دستگاه ها طرح های دارای الویت را شناسایی و بررسی کنند و برای تصویب به کمیته فنی ارجاع دهند و در این راستا ملاحظات بی مورد را کنار بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سود پایین تسهیلات این طرح هدف برخی مراجعه کنندگان دریافت تسهیلات ارزان قیمت این طرح و استفاده در جای دیگر است بنابراین دستگاه های مربوطه مکلف هستند طرح هایی با بازدهی مناسب و ایجاد اشتغال پایدار را به کمیته فنی معرفی کنند.
حیدری با اشاره به اینکه اعتماد کامل به مردم و طرح های معرفی شده داریم، ابراز کرد: اداره صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری باید نظارت دقیقی بر اجرای این طرح داشته باشند و علاوه براین فرمانداری نیز بعنوان یک واحد نظارتی بازدیدهای مکرری از نحوه اجرا طرح ها خواهد داشت و مبنای ما درست اجرا کردن این طرح است.
فرماندار ابهر بیان کرد: طرح هایی که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند در الویت این طرح قرار بگیرند که باید تاییدیه از سازمان مربوطه به لحاظ فنی دریافت کنند.
وی یادآور شد: کمیته فنی در بررسی طرح هایی که توسط دستگاه های مربوطه معرفی می شوند بسیار شفاف عمل خواهد کرد و طرح ها در پشت درب های بسته تصویب نخواهد شد. 
حیدری با اشاره به اینکه دولت طرح های خوبی را در بخش روستایی آغاز کرده است، تاکید کرد: در اجرا این طرح دستگاه نباید بخشی نگری باشند و همکاری همه جانبه برای اجرای موفق و درست طرح را داشته باشند تا بتوان اشتغال واقعی و رونق اقتصادی ایجاد کرد.
فرماندار ابهر افزود: دستگاه ها کارآفرینان و سرمایه گذارانی که توانایی و استعداد خوبی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارند را شناسایی و حمایت کنند تا با بهره مندی از این تسهیلات بتوانند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به ویژه در مناطق روستایی کمک کنند. 
 در این جلسه مصوب شد که دوشنبه هرهفته کمیته فنی تشکیل و امکان حضور صاحبان طرح ها برای دفاع از طرح خود ایجاد شود.

 

 

نظر شما