مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

بانوان در تبیین ارزشهای انقلاب نقش اساسی دارند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۶۴۸۵۲
بانوان در تبیین ارزشهای انقلاب نقش اساسی دارند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی ایران این بود که جامعه زنان را متحول ساخت و به سوی درک شخصیت و تحول فکری هدایت کرد و امروزه حضور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زن مسلمان ایران اسلامی به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نقش بی بدیل بانوان و مادران در تبیین مفاهیم و ارزش های انقلاب، خاطرنشان کرد: در وهله اول بانوان و مادران و سپس، متولیان فرهنگی جامعه و قشر فرهیخته ودانشگاهی بهترین کسانی هستند که می توانند در یادآوری مفاهیم اخلاقی همچون ایثار و تبیین ارزشهای انقلاب به جوانان نقش اساسی ایفا کنند. ماهرخ بلوری در جلسه مشترک کمیته گرامیداشت دهه فجر و نشست فصلی بانوان دستگاه های اجرایی استان، سالگرد فجر انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده وبی مانند توصیف نمود و گفت: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ ایثار را در جامعه ایجاد کرد و امروزه باید با ترویج آن در میان جامعه، راهی روشن را برای نسل جوان ترسیم کنیم.
وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تاثیر بانوان در پیروزی انقلاب و پس از آن، اظهار کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، زنان به عنوان عناصر عفاف و نجابت نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کرده اند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب نیز حرف اول را زدند و با حضور درصحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نقش بر آب کردند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی ایران این بود که جامعه زنان را متحول ساخت و به سوی درک شخصیت و تحول فکری هدایت کرد و امروزه حضور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زن  مسلمان ایران اسلامی به شمار می آید.
بلوری، دهه فجر را فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف دانست و گفت: زنان در طول تاریخ اثبات کردند که درتمام عرصه ها از آرمانهای انقلاب دفاع کرده اند و بصیرت‌مندانه نقش خود را هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در طول 8 سال دفاع مقدس به شایستگی ایفا کرده ودر پیشبرد منافع اسلام سهمیم شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ ستاد استانی دهه فجر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: کمیته زنان و خانواده با مسئولیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و هشت گروه کاری در شهرستانهای تابعه جهت پایش و ارزیابی  برنامه های  سالهای گذشته بعنوان نقشه راهی  برای تدوین برنامه ها و فعالیتهای اثر بخش در چارچوب  وظایف و ماموریتها تکلیف شده تشکیل شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: تاکنون با مشارکت فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان، 297 برنامه اجرایی در قالب  15 موضوع  تدوین و از این تعداد 67 درصد برنامه ها دورن سازمانی و 33 درصد به صورت برون سازمانی اجرا خواهد شد.
بلوری یادآور شد: از مجموع برنامه های  تدوین شده، 39 درصد در حوزه فرهنگی و هنری، 23 درصد ورزشی – اجتماعی ،7 درصد کارآفرینی و 31 درصد در حوزه آموزشی است.
وی به بازشماری اهداف و رویکردهای دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در تدوین برنامه های استانی باید توجه به  تبیین دستاوردهای انقلاب، فراگیر و مردمی بودن برنامه ها با استفاده از  ظرفیت تشکل های  مردمی، افزایش امید و نشاط اجتماعی، تبین بایسته های  ارتقای همدلی و همزبانی و به حداقل رساندن هزینه های برنامه های پیش بینی شده با استفاده از منابع و امکانات موجود مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز