مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو زنجان خبر داد:

یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس ۲۲بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۲۱:۲۰:۲۵
کد خبر: ۶۶۵۳۹۵
یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس ۲۲بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد
حسن مظفری با بیان این مطلب که تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان به ترتیب 49 و 420 نفر است، خاطرنشان کرد: برخی از این شهدا در خلال بمباران شهرها به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که یکی از تلخ‌ترین این خاطرات، بمباران مدارس شهر زنجان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ حسن مظفری مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو زنجان از برگزاری یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22بهمن و نواب صفوی خیرداد.

 جلسه‌ی هماهنگی ستاد شاهد جهت برنامه‌ریزی برای ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر، با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در سالن کنفرانس اداره متبوع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن مظفری،با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، گفت: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، در تاریخ معاصر ما نقشی ممتاز و بسیار اثرگذار داشته‌اند و با تقدیم چهارهزارو900 شهید فرهنگی و36هزارشهید دانش‌آموز، رنگی جاودان و درخشان در مبارزات انقلابی و حماسه‌ی دفاع مقدس نگاشته‌اند و این برگ طلایی و سند افتخار ما در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان به ترتیب 49 و 420 نفر است، خاطرنشان کرد: برخی از این شهدا در خلال بمباران شهرها به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که یکی از تلخ‌ترین این خاطرات، بمباران مدارس شهر زنجان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو افزود: در جریان بمباران موشک‌های عراقی در تاریخ 2 بهمن سال1365 در کوچه‌ی بینش و محله‌ی زینبیه و سرچشمه‌ی زنجان، 8 نفر از دانش‌آموزان پسر مدرسه‌ی 22بهمن و 8 نفر از دانش‌آموزان دختر مدرسه‌ی نواب صفوی سابق به شهادت رسیدند.

وی با ذکر اهمیت گرامیداشت یاد شهدا به عنوان یکی از ارزش‌ها و شعایر مهم اسلامی، اظهار داشت: به حول و قوه‌ی الهی و با تصمیم و نظر همکاران، امسال یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد و کمیته‌ای جهت این منظور تشکیل شده است.

در ادامه فریدون سعیدی کارشناس‌مسئول امور شاهد و ایثارگران ناحیه دونیز،گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری یادواره‌ی شهدا در مدارس شاهد، دیدار با آزادگان سیاسی دوران انقلاب و ... از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی شاهد ناحیه دو در این ایام خواهد بود.

گفتنی است در ادامه‌ی این دیدار حاضران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود از جمله تغییر نام مدارس 22بهمن و مهدیه‌ی ولایت(نواب صفوی سابق) به نام مدرسه‌ی شهدای بینش پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز