نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

حضرت زینب(س) در کوفه بذر انقلاب پاشید

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۹۶۳
آیت‌الله خاتمی که در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان سخن می‌گفت، ادامه داد: زینب(س) بعد از عاشورا خفته‌‌ها را بیدار کرد، غافل‌ها را آگاه ساخت و قدرت پیروزی نظامی ظاهری را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی گفت: حضرت زینب(س) قبل از واقعه عاشورا به معنای واقعی کلمه یک زن پرده‌ای بود ولی همین زینب(س) وقتی ضرورت ایجاب کرد، در کوفه بذر انقلاب پاشید.

آیت‌الله خاتمی که  در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان سخن می‌گفت، ادامه داد: زینب(س) بعد از عاشورا خفته‌‌ها را بیدار کرد، غافل‌ها را آگاه ساخت و قدرت پیروزی نظامی ظاهری را به چالش کشید.

 وی با اشاره به روایات نادرستی از زمان به اسارت گرفته شدن اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا، تاکید کرد: گفتن اینکه بانوان بزرگ اهل بیت(ع) در اسارت حجاب نداشتند و نقاب از چهره آنان گرفته شد، درست نیست و این کمال بی‌اطلاعی است، البته دختران خردسال و کنیزان حجاب نامناسب داشتند و زیورالاتشان به غارت رفت ولی لباس اهل بیت(ع) با وجود کهنگی، پوشیده بود.

وی ادامه داد: البته امکان نگاه‌های هرزه بر چهره اهل بیت(ع) مثل نگاه کردن به منبع نور است که جز پرتوی نور چیز دیگری دیدده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر دشمن قدرت تخریب اهل بیت(ع) را می‌دانست، هرگز آنها را به شام نمی‌برد، افزود: در مقابل دیکتاتورها، نفس کشیدن و برخلاف میل آنان سخن گفتن جرم است ولی حضرت زینب(س) با بازوانی بسته بلند شد و آنها را تهدید کرد و گفت زمانی که جد من بدون خونریزی مکه را فتح کرد باید اجداد شما را مجازات می‌کرد ولی همه آنها را بخشید، حال این عدالت است که شما با اهل بیت او چنین رفتار می‌کنید؟ در حالی که زنان و کنیزان شما پشت پرده زندگی می‌کنند، شما زنان اهل بیت(ع) را اینگونه در مقابل دیدگان نامحرمان قرار داده‌اید.

در این مراسم همچنین از کتاب سومین جشنواره حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی توسط  امام جمعه زنجان و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شده و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز