مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت:

شکارچیان غیر مجاز در شهرستان‌های طارم و زنجان دستگیر شدند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۲۱:۰۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۶۹۷۱
شکارچیان غیر مجاز در شهرستان‌های طارم و زنجان دستگیر شدند
امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان : برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت جدی توسط اداره کل محیط زیست استان زنجان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

شکارچیان غیر مجاز در شهرستان‌های طارم و زنجان دستگیری شدندمدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچیان غیر مجاز در شهرستان‌های طارم و زنجان دستگیری شدند.

امجد باقری اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت جدی توسط اداره کل محیط زیست استان زنجان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: این شکارچیان در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر در بند ده بهار دستگیر شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه این شکارچیان در تلاش برای شکار کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در دربند ده بهار بودند، بیان کرد: این در حالی است که محیط‌بانان شهرستان طارم در یک عملیات غافلگیری اقدام به دستگیر این افراد کردند.

باقری با بیان اینکه برای این افراد پرونده شروع به شکار تشکیل شده است، ادامه داد: این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: یک قبضه اسلحه دو لول غیر مجاز و انواع ادوات شکاری از دیگر کشفیات محیط بانان از شکارچیان شهرستان طارم بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین از دستگیری شکارچی در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد خبر داد و افزود: محیط بانان سهرین موفق به دستگیری سه شکارچی متخلف بومی در اراضی روستای «حاجی کندی» شدند.

باقری با اشاره به اینکه از این شکارچیان دو قبضه سلاح از انواع دو لول، تک لول و ته پر کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: انواع فشنگ و سایر ادوات شکاری از دیگر کشفیات محیط بانان از شکارچیان است.

وی با بیان اینکه شکارچیان بومی منطقه بودند، بیان کرد: این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بومیان مناطق حفاظت شده و دوست‌داران محیط زیست همکاری خوبی با محیط بانان دارند، عنوان کرد: همین موضوع موجب شده تاآمار تشکیل پرونده شروع به شکار و دستگیری شکارچیان پیش از آسیب وارد کردن به حیات وحش افزایش پیدا کند.

 

 

نظر شما