استاندار زنجان:

روز به روز از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان کاسته می شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۰۷:۵۲:۲۵
کد خبر: ۶۶۷۹۰۵
روز به روز از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان کاسته می شود
60 دستگاه خودرو که با حمایت کمیته امداد و تسهیلات اشتغالزایی تامین شده است، توسط استاندار زنجان به صاحبان آنها تحویل داده شد. همچنین سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط استاندار زنجان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

اسداله درویش امیری در بازدید از کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی و فقر زدایی، هم در دین و مذهب مورد تاکید قرار گرفته و هم در اهداف انقلاب اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: با نگاهی عمیق به قانون اساسی، مشخص می شود که رویکرد نگارندگان این قانون نیز فقر زدایی و عدالت اجتماعی بوده است.
وی از بین رفتن تبعیض و اختلاف طبقاتی را از دیگر رویکردها و اهداف جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی بر این مبنا نهاده شده که تبعیض و اختلاف طبقاتی از بین برود، لذا هر جا که جامعه و مردم، احساس کنند که تبعیض و اختلاف طبقاتی وجود دارد، این امر نشان می دهد که جامعه از عدالت اجتماعی فاصله گرفته است.
مقام عالی اجرایی استان، یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی را توجه به نیاز کشور دانست و تصریح کرد: از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد به دستور حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از محرومان و مستضعفان، تاسیس شد و کماکان با همان هدف، مسیر خود را دنبال می کند.
استاندار زنجان، یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را ایجاد اشتغال و خود اشتغالی افراد تحت پوشش در جامعه هدف دانست و خاطر نشان کرد: این مهم باید بسیار پیش تر از این، در محور ماموریت های کمیته امداد قرار می گرفت؛ به عبارت دیگر باید به جای نان دادن، نحوه نان درآوردن و نان خوردن به افراد نیازمند، آموزش داده می شد. 
درویش امیری، تامین و ارائه تسهیلات به مددجویان را یکی از اقدامات کمیته امداد در جهت ایجاد اشتغال و خود اشتغالی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیته امداد استان در امر خود اشتغالی و ایجاد اشتغال خانگی، موفق عمل کرده و با تمام مشکلات موجود، توانسته با بانک ها و بدنه کارشناسی آن، تعامل کرده و ضمن بهره مندی از سقف تسهیلات خود، نسبت به تامین تسهیلات تکلیفی برای مددجویان، گام های اساسی بردارد.
وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در کمیته امداد، ابراز کرد: افکار و نظرات باید در این جهت متمرکز و به گونه ای تدوین و مطالعه شود تا کمیته امداد، به نقطه ای برسد که به یک شرکت بزرگ اقتصادی تبدیل شود و تمام افراد تحت پوشش در جهت رفاه نسبی و سرمایه گذاری کلان از درآمد آن بهره مند شوند. 
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه فقیر پروری، دور از شان نظام اسلامی بوده و در فرهنگ دینی و مذهبی، مورد استقبال قرار نمی گیرد، اضافه کرد: فقیر پروری باید در نظام جمهوری اسلامی، مذمت شود؛ چرا که باید از فقرا به گونهای حمایت شود تا آنها روش کسب روزی عزتمندانه و با کرامت را بیاموزند.
استاندار زنجان با بیان اینکه ایران، کشوری بزرگ و ثروتمند است، گفت: اگر مدیریت صحیح مالی بر منابع کشور وجود داشته باشد و تعاملات منطقی و درست با مجامع بین المللی برقرار شود، ایران به کشوری در دنیا تبدیل می شود که هیچ نیازمندی در کشور، پیدا نمی شود که تقاضای کمک کند.
درویش امیری با اشاره به اینکه ایران همیشه در طول تاریخ، ملتی شرافتمند داشته و دنیا به جمهوری اسلامی به چشم بزرگی و عظمت نگاه می کند، افزود: تا روزی که در جامعه، افراد محتاج و نیازمند وجود داشته باشد، مسئولین مکلف و موظف اند تا به این قشر کمک کنند؛ چرا که مسئولین، روزی خرسند خواهند بود که هیچ فردی برای دریافت کمک نقدی به کمیته امداد مراجعه نکند.
وی با بیان اینکه حفظ کرامت، شرافت و حرمت انسان ها یکی از وظایف حکومت و ماموریت های دولت هاست، خاطر نشان کرد: افرادی در جامعه وجود دارند که به نان شب محتاج هستند، اما به دلیل اینکه این افراد نمی خواهند همسایه از گرسنگی آنها باخبر شوند، جهت دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه نمی کنند که این امر نشان از شرافت، کرامت و انسانیت این افراد دارد. لذا زمانی کرامت، حرمت و شرافت انسان ها حفظ می شود که در قبال کمکی که به مردم میشود، منتی بر گردن آنها نهاده نشود.
مقام عالی اجرایی استان با تاکید بر اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی، مردم بر مسئولین منت نهاده اند، تصریح کرد: وظیفه مسئولین، این است که با مدیریت صحیح جامعه، وظیفه خدمت رسانی به مردم را انجام داده و با مردم، برخوردی مناسب داشته و از آنها حمایت کنند؛ چرا که ملت در طول عمر انقلاب اسلامی، همیشه به درستی و شایستگی به وظایف خود عمل کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پایین بودن میانگین افراد تحت پوشش کمیته امداد استان نسبت به میانگین کشوری، نقطه قوت سیاست های حاکم بر استان و برنامه ریزی های حمایتی و اشتغال زایی کمیته امداد استان است، یادآور شد: پایین بودن افراد تحت پوشش کمیته امداد استان در مقایسه با میانگین کشوری، نشان می دهد که حرکت صحیحی در استان به واسطه حمایت از افراد تحت پوشش صورت می گیرد و به تبع همین امر، شاهد هستیم که روز به روز از جمعیت تحت پوشش این کمیته در استان کاسته می شود.
درویشامیری با اشاره به اینکه کمیته امداد با هدف حمایت از محرومان، تهیدستان و محتاجان دایر شده است، گفت: با توجه به اینکه کمیته امداد باید روز به روز از مسیر توزیع پول و کمک بلا عوض جدا شده و این جدا شدن از مسیر توزیع پول و کمک های بلا عوض با ایجاد اشتغال، تحقق پیدا می کند، لذا باید فرصت های شغلی برای مددجویان و خانواده های تحت پوشش فراهم شود و تمام تلاش و توان مدیریت استان نیز در حمایت و پشتیبانی از کمیته امداد در این حوزه خواهد بود.
وی با تاکید بر استفاده کمیته امداد از ظرفیت تسهیلات اشتغالزایی روستایی، ادامه داد: تاکید مدیریت استان بر این است که تسهیلات مذکور که از نرخ کارمزد کمتری برخوردار است، حتماً در روستاها هزینه شده و اجازه داده نشود از فرصتی که در اختیار روستاییان، عشایر و مرزنشینان قرار گرفته است، استفاده ای برخلاف قانون صورت گیرد.
گفتنی است در حاشیه این مراسم، 60 دستگاه خودرو که با حمایت کمیته امداد و تسهیلات اشتغالزایی تامین شده است، توسط استاندار زنجان به صاحبان آنها تحویل داده شد. همچنین سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط استاندار زنجان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

نظر شما