مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

موج سرما و بارش برف مصرف گاز را افزایش داد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۱:۵۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۲۲۴۴
موج سرما و بارش برف مصرف گاز را افزایش داد
مصرف گاز زنجانی ها به 9 میلیون و 100 هزار مترمکعب رسید. شهروندان می توانند تنها با تنظیم دمای منازل خود بین 18 تا 21 درجه؛ صرفه جویی چشم گیری را موجب شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر عامل این شرکت با اشاره به مصرف 9 میلیون و 100 هزار متر مکعبی گاز در استان گفت: با خارج کردن مصرف نیروگاه ها الویت با مصارف خانگی است و قطعی گاز در استان نداشتیم. 

سید سعید عسگریان تعداد مشترکین خانگی استان را 287 هزار و 233 مشترک اعلام کرد و افزود: در استان زنجان 309 هزار و 231 مشترک گاز وجود دارد که 20 هزار و 912 مصرف کننده آن تجاری و یک هزار و 86 مصرف کننده مشترکین عمده و صنعتی را شامل می شود. 
وی افزود: در حال حاضر100 درصد از جمعیت شهری و73.3 درصد از جمعیت روستایی از گاز طبیعی بهره‎مند هستند که در مجموع 92.5 درصد از کل خانوارهای شهری و روستایی استان زنجان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. 
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه بالاترین مصرف گاز تا قبل از سرمای اخیر در استان به 8 میلیون و 900 هزار متر مکعب رسیده بود؛ ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم با بیشترین سردی و برودت هوا که دی‌ ماه خواهیم داشت؛ حد مصرف، به بیش از 10 میلیون متر مکعب در روز نیز برسد.  
عسگریان با اشاره به اینکه بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی و معادل 85 درصد از مصارف گاز طبیعی را شامل می شود؛ اعلام کرد: برای صرفه‌جویی در گاز و جلوگیری از قطعی گاز بخش خانگی که از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ 10 تا 15 روز است که گاز نیروگاه قطع شده است. 
وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از شهروندان خواست: با توجه به وزش باد و بوران علاوه بر کنترل مکرر دودکش منازل، در نصب وسایل گاز سوز مانند بخاری یا پکیج دقت کرده و حتماً از باز بودن مجاری هوا و مسیر دودکش، اطمینان حاصل کنند. 
مدیر شرکت گاز استان زنجان همچنین بر عدم نصب وسایل گازسوز در محیط‌های بسته و بدون دودکش تأکید کرد و افزود: از شهروندان درخواست داریم از قراردادن قطعات لوله دودکش به صورت لب به لب خودداری و حتماً از دودکش‌های نوع نر و ماده که موجب آب‌بندی در محل اتصال و عدم خروج گازهای حاصل از احتراق خواهد شد، استفاده کنند. 
وی با توصیه به مردم برای رعایت حد مصرف گاز؛ از ایشان خواست: شعله را در حداکثر قرار ندهند، چون علاوه بر پرتی که حرارتی بالا دارد، شاهد کاهش اکسیژن نیزخواهیم بود. 
عسگریان افزود: مصرف گاز شهروندان نسبت به مدت مشابه روز قبل یک میلیون و 500 هزار متر مکعب افزایش را نشان می دهد که باید با توجه به افزایش برودت هوا و کاهش دما بر مصرف بهینه در استان دقت شود.  
شهروندان می توانند تنها با تنظیم دمای منازل خود بین 18 تا 21 درجه؛ صرفه جویی چشم گیری را موجب شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز