مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد:

معدوم سازی ۱۷۰ هزار قطعه مرغ آلوده به ویروس آنفلوانزا در زنجان

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۴:۲۴:۱۳
کد خبر: ۶۷۵۹۸۰
معدوم سازی ۱۷۰ هزار قطعه مرغ آلوده به ویروس آنفلوانزا در زنجان
از ابتدای سالجاری تاکنون 170 هزار قطعه مرغ مادر و یک میلیون و 600 هزار عدد تخم مرغ به علت ابتلا به بیماری مشترک آنفلوانزا در 6 واحد تولیدی این استان معدوم شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، محمدباقر حاج کاظمی با بیان این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 واحد مرغ مادر به تعداد 170 هزار قطعه مرغ مادر، یک میلیون و 600 هزار عدد تخم مرغ های نطفه دار به منظور جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزا به سایر طیور و انسانها بر اساس شرایط بهداشتی معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: مرغ های مادر برای تولید تخم مرغ های نطفه دار پرورش داده می شوند و این تخم مرغ ها نیز در جوجه کشی کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: آنفلوانزای طیور یکی از بیماری های ویروسی مهم مشترک بین انسان و پرندگان به شمار می رود.

حاج کاظمی تاکید کرد: پرندگان آبزی وحشی می توانند بدون بروز علایم بالینی، ویروس عامل بیماری را با خود جابجا کنند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر نظارت و پایش در همه واحدهای مرغداری استان زنجان و نیز کشتارگاه های طیور استان تشدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: این بیماری از ابتدای سالجاری تاکنون در واحدهای تولید تخم مرغ و مرغ گوشتی مشاهده نشده است.

حاج کاظمی، از همه شهروندان خواست از خرید و فروش هرنوع پرندگان زینتی و بومی به منظور پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و پرندگان خودداری کنند.

وی اظهارکرد: مصرف کنندگان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

 

نظر شما