اسداله درویش ‌امیری در همایش حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی:

استاندار زنجان: مسیر تقویت منافع ملی در گرو اجرای دقیق قانون اساسی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۳۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۸۸۵۶
استاندار زنجان: مسیر تقویت منافع ملی در گرو اجرای دقیق قانون اساسی است
استاندار زنجان با بیان اینکه امروز راه تقویت منافع ملی ملت در سایه رهبری و دولت مقتدر است، گفت: اجرای دقیق قانون اساسی می تواند تامین کننده منافع ملی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ اسداله درویش ‌امیری در همایش حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی، با بیان اینکه امروز مردم باید احساس کنند کشور را یک دولت و حاکمیت قانونمند اداره می کند، اظهار کرد: دانشمندان بزرگی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند و همین افراد، پیش نویس قانون اساسی را تدوین کردند.

وی با بیان اینکه با آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، باید تمامی مردم و مسئولان به اجرای دقیق قانون اساسی تکمین کنند، افزود: حفظ عزت، سربلندی و منافع ملت ایران با اجرای دقیق قانون اساسی محقق می شود که البته عده ای در کشور، تمایلی برای اجرای برخی بندهای قانون اساسی ندارند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر هر کدام از مسئولین و مردم، اجرای قانون اساسی را زیر پا بگذارند، در ایجاد بی نظمی و هرج و مرج در کشور سهیم هستند، یادآور شد: قانون اساسی ایران، یکی از مترقی ترین قوانین در دنیا محسوب می شود.
درویش امیری به برخی از بندهای قانون اساسی اشاره کرد و گفت: تدوین بندهای مهم قانون اساسی توسط افرادی همچون شهید بهشتی صورت گرفت که تسلط کاملی بر مسائل حقوقی و اسلام داشت و از جمله افراد دیگر تاثیرگذار در تدوین قانون اساسی شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید مدنی و شهید دستغیب بودند.
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه امام خمینی (ره) در آغازین روزهای انقلاب، دستور تدوین قانون اساسی را صادر نمود، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره)، تربیت شده مکتبی است که در آن امیرالمومنین در زمان خلافت خود برای جامعه تحت امرش، قانون وضع کرده بود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید اداره هر جامعه ای مبتنی بر یک قرارداد بین مردم و حکومت باشد، افزود: در عهد و پیمانی که حکومت و مردم با یکدیگر می بندند، باید پایبندی وجود داشته باشد که مهم ترین این عهدها بین مردم و حکومت، مسائل اجتماعی، اقتصادی، عدالت اسلامی و حقوق شهروندی می باشد که تامین آن در قانون اساسی، لحاظ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز