رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان:

نیازسنجی رشته‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۱:۲۵:۴۰
کد خبر: ۶۷۹۶۸۹
نیازسنجی رشته‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد
طغرانگار : دانشگاه‌ها بیشتر به رشته‌های نظری پرداخته‌اند و کشور برای توسعه و رشد نیازمند آموزش‌های مهارتی و کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان در برنامه رادیویی "مردم و مسؤلین" گفت: نیازسنجی رشته‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی_ کاربردی استان زنجان، دکتر حسن طغرانگار، رئیس واحد استانی برنامه رادیویی "مردم و مسؤلین" با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی_کاربردی تکمیل کننده آموزش عالی است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها بیشتر به رشته‌های نظری پرداخته‌اند و کشور برای توسعه و رشد نیازمند آموزش‌های مهارتی و کاربردی است.

وی افزود: در دانشگاه‌ها باید جنبه کاربردی و عملیاتی رشته‌ها مدنظر قرار گیرد.

رئیس واحد استانی زنجان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی_کاربردی قبل از انقلاب نیز فعالیت محدودی داشته است، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۱ با توجه به ضرورت‌ها و تاکیدات امام (ره) اساسنامه این دانشگاه تبیین و تاسیس شد و این دانشگاه امسال ربع قرن فعالیت خود را جشن گرفت. 

طغرانگار با اشاره به مهارت‌گرایی و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی_کاربردی، بیان کرد: نیازسنجی رشته‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: هر استان باید با توجه به ظرفیت‌های استان نیازسنجی رشته‌ها را انجام دهد. 

رئیس واحد استانی زنجان در خصوص مشکلات دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه فاصله دارند. 

طغرانگار در پاسخ به سوالاتی که در خصوص حذف برخی از رشته‌ها در مراکز علمی کاربردی پرسیده شده بود بیان کرد: با عنایت به سیاست های در پیش گرفته شده توسط ریاست محترم دانشگاه، ماموریت گرایی ، کیفی سازی و مهارت محوری از عوامل حذف برخی از رشته ها به شمار می آیند.

در پایان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان ضمن اشاره به چگونگی استفاده از مدرسان افزود: برنامه ریزی های لازم جهت ارزیابی مدرس در پایان هرترم به صورت مستمر از طریق مراکز آموزشی صورت میگیرد و در صورت عدم کسب امتیاز لازم و عدم رضایت دانشجویان نسبت به تغییر مدرس اقدام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز