درشهرستان ایجرود برگزار شد

همایش دینی خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۷:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۸۸۳
همایش دینی خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی
پیشکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، با بر شمردن شاخص‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: این همایش با هدف تحقق استراتژیک منویات مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ همایش دینی خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی با تأسی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن اجتماعات دبیرستان فاطمیه ایجرود برگزار شد.

در این همایش که در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سهرابی ضمن تشریح ابعاد شخصیتی و سیره حضرت فاطمه(س)، توجه به سبک زندگی سالم و سلامت معنوی حضرت زهرا(س) را موجب استحکام خانواده و رشد معنوی آن دانست و گفت: اگر خانواده‌ها بخصوص دختران امروز که بی‌شک مادران فردا هستند، بخواهند زندگی سالمی از نظر معنوی، جسمانی، اجتماعی و روانی داشته باشند باید الگوهای زندگی سالم را که در زندگی حضرت فاطمه(س) سرشار است، اقتباس نموده و تلاش کنند با شیوه تربیتی ایشان، فرزندان خود که همانا آینده‌سازان ایران اسلامی خواهند بود را بار آورند .

وی با مغتنم شمردن ایام ا... فاطمیه به بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن حضرت پرداخته و با بازخوانی اندیشه و تفکر حضرت زهرا(س) مطالبی را ایراد نمودند .

وی ادامه داد: اگر ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) واکاوی شود، آنچه زندگی ایشان را شاخص می‌کند موضوع سبک سالم و سلامت معنوی حاکم بر زندگی ایشان است و به دلیل این شیوه زندگی فرزندانی تربیت یافتند که امروزه الگوی بی‌بدلیل جامعه بشری می‌ باشند.

حجت‌الاسلام سهرابی خطاب به مدعوین و جامعه فرهنگی حاضر در همایش گفت: فرهنگیان، مربیان، دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت و متولیان فرهنگی می‌توانند با اقتدا به سبک زندگی و سلامت معنوی دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) نشر دهنده روش و منش آن حضرت به عامه جامعه خصوصاً نسل جوان امروز باشند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت دین مبین اسلام و دستورات ائمه(ع) مبنی بر سلامت معنوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه ممکن است آفاتی را متوجه ما کند که همانا اگر امروز آفاتی در جامعه وجود دارد، بخش مهمی از آن ناشی از عدم توجه به دستورات معنوی و سبک زندگی سالم معصومین(ع) است.

این مدرس همچنین افزود: با توجه به دستورات دینی در حوزه سبک زندگی اسلامی به خصوص مبحث سلامت معنوی امید این می‌رود که جامعه به فرم ایده‌آل خود از منظر سلامت روحی، جسمی، روانی و اجتماعی برسد و این امر با ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی و همت تلاشگران حوزه فرهنگ و آموزش نهادینه شده و محقق خواهد شد.

پیشکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود نیز در حاشیه این برنامه با بر شمردن شاخص‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: این همایش با هدف تحقق استراتژیک منویات مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی بر بازنگری ساختارهای آموزشی،  فرهنگی و دینی از مقطع ابتدایی تا دوران دانشگاه تأکید و آن را یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از انحرافات ناشی از تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها و اجتماع دانست که باید مورد توجه متولیان امر آموزش و فرهنگ قرار گیرد، چرا که در تعالیم اسلامی برای تمام وجوه زندگی حدودی مشخص وجود دارد و عمل به این آموزه‌های دینی، سعادت دنیوی و اخروی را تضمین خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این همایش شرکت‌کنندگان بعد از صرف پذیرایی نماز ظهر و عصر را به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سهرابی اقامه نمودند.

 

نظر شما