در محل سالن اجتماعات فرمانداری زنجان برگزار شد

جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان زنجان

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۷:۰۴
کد خبر: ۶۷۹۸۹۰
جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان زنجان
بخشدار مرکزی زنجان: کارنامه ی دولت تدبیر و امید حقیقتاً کارنامه ای درخشان و طلایی در حوزه توسعه ی روستایی بوده است، حرکت روستا ها و دهیاری ها به سمت سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی، معیشت و اشتغال محور روستایی را ضمان اجرای فرمان مقام معظم رهبری در راستای توجه هرچه بیشتر بر اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سومین  جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان زنجان در سالجاری با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار، مسئولین دستگاه های دولتی و دهیاران در محل سالن اجتماعات فرمانداری زنجان برگزار شد. 

در ابتدای جلسه بخشدار مرکزی زنجان ضمن عرض خیر مقدم در خصوص اهمیت و جایگاه کار و خدمت رسانی به مردم سخنانی بیان نموده و با بیان اقدامات شایسته  دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی، اجرای پروژه های عمرانی در روستاها در طول ۴ سال گذشته را 《انقلاب پروژه های عمرانی در حوزه روستایی》عنوان نمود. وی با بیان این موضوع که کارنامه ی دولت تدبیر و امید حقیقتاً کارنامه ای درخشان و طلایی در حوزه توسعه ی روستایی بوده است، حرکت روستا ها و دهیاری ها به سمت سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی، معیشت و اشتغال محور روستایی را ضمان اجرای فرمان مقام معظم رهبری در راستای توجه هرچه بیشتر بر اقتصاد مقاومتی دانست.

در ادامه ی جلسه فرماندار محترم شهرستان زنجان دهیاران را بازوان اجرایی دولت و حاکمیت و اولین حلقه ی واسط میان دستگاه های دولتی و مردم و بلعکس در روستا ها دانست و با بیان این که دهیاران مدیران عملیاتی و نمایندگان حاکمیت در روستا ها هستند از نقش سازنده وتاثیر گذار ایشان در رشد، توسعه و آبادانی روستاها سخن به میان آورد. ایشان با عنوان این موضوع که توسعه متوازن تمامی بخش های کشور، به عنوان برنامه ی راهبردی دولت تدبیر و امید محسوب می شود که با جدیت در حال پیگیری است، وظایف دهیاران به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین در خصوص شناسایی و پیگیری مسائل و مشکلات مردم روستا و انعکاس آن به  دستگاه های حاکمیتی و اجرایی شهرستان را مهم دانست. مهدوی با ابراز همدردی با جان باختگان حادثه ی غمبار زلزله ی استان کرمانشاه، توجه و کاردانی دهیاری ها و وسواس ایشان در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان، استحکام بناهای روستایی را امری ضروری و کنترل آن را همتّی جهادی دانست و  روی آوردن بر تبلیغات فرهنگی و آگاهی بخشی مردم در خصوص تبعات عدم توجه بر مباحث مقاومت ساختمان های روستایی و عدم اجرای آن را از وظایف دهیاری ها عنوان نمود و نظام بیمه ی ساختمان های روستایی را مرهمی بر آلام رنج دیدگان در مواقع بروز حوادث اینچنینی قلمداد نمود.

فرماندار زنجان در پایان سخن، بر ایجاد همدلی و همفکری بین دهیاران و مسئولین تاکید نموده و  ابراز داشتند: باید با ایجاد تعامل و هماهنگی و اتحاد در راستای دستیابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست های دولت تدبیر و امید گام برداریم و با تمام توان دراین مسیر حرکت کنیم.

در ادامه ی جلسه سرهنگ تیموری فرمانده ی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زنجان، با بیان این که اعتیاد بلایی خانمان سوز و بنیان بر انداز است عنوان داشت، امروز مهم ترین وظیفه ی دهیاران شناخت انواع مواد مخدر صنعی و سنتی و روش های استحصال آن و مبارزه ی فرهنگی با این پدیده ی شوم در سطح روستا ها است. ایشان سامانه ی تلفن 128 را حلقه ی واسط میان مردم و پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود و آمادگی این پلیس را برای دریافت گزارش های شهروندان در همین باب اعلام نمود.

در ادامه ی جلسه عسگری مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان زنجان با بیان این که ریشه کنی بیسوادی یکی از اهداف و شعار های جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب بوده است، نقش دهیاری ها را درسطح روستا در اجرای اهداف متعالیه ی انقلاب نقشی بنیادین توصیف کرد و معرفی افراد علاقه مند به تحصیل در این مجموعه ی انقلابی را از اقداماتی ذپدانست که تا کنون دهیاری ها ی بخش مرکزی زنجان در آن موفق بوده اند.

در پایان جلسه از دهیارانی که از عوامل جمع آوری زکات موفق در سطح روستا های بخش  مرکزی شهرستان زنجان بودند توسط شورای زکات تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز