معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

آسیب‌ های اجتماعی با برگزاری جلسه و با ابلاغ مصوبه، حل نمی ‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۴:۲۹:۵۲
کد خبر: ۶۸۰۶۴۹
آسیب‌ های اجتماعی با برگزاری جلسه و با ابلاغ مصوبه، حل نمی ‌شود
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه آسیب‌ های اجتماعی و فرهنگی، صرفاً با برگزاری جلسه و ابلاغ یک مصوبه و تزریق منابع مالی، حل نمی ‌شود، گفت: این مشکلات، ریشه در موضوعات مختلف دارد که گفتمان و همفکری‌ سبب می ‌شود نگاه ‌ها به این موضوع، معطوف شده و متولیان درصدد حل آن باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ سید بیوک موسوی در جلسه مشترک کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی با ستاد ساماندهی آسیب‌ های اجتماعی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، اظهار کرد: باید با استفاده از فرصت ‌های مختلف مانند آموزش در مدارس و آموزش عالی و به‌ ویژه با استفاده از ظرفیت آموزش ‌های قرآنی، مهارت‌ های مختلف زندگی تذکر و یادآوری شود؛ چرا که هر اندازه بر روی این موضوعات تلاش شود، این تلاش ها کافی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقرر شده بود جمع ‌آوری متکدیان در زنجان تا دهه فجر به پایان برسد که متاسفانه بروز مسائلی مانع از انجام این کار شد، ابراز کرد: همه دستگاه ‌ها به‌ ویژه نهادهای قضایی یک هفته فرصت دارند تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر، به ‌صورت جدی وارد این حوزه شده و نسبت به جمع‌آوری متکدیان اهتمام ورزند.
وی با تاکید بر اینکه نباید جمع ‌آوری متکدیان با بی ‌رحمی و شقاوت صورت پذیرد، افزود: این امر باید با نگاه حمایتی انجام شود و البته با توجه به فضای احساسی شهر و خیرخواهی مردم زنجان، باید به‌گونه‌ ای عمل کرد تا فضا برای جولان دادن متکدیان، تنگ ‌تر شود تا با تلاش دستگاه‌ ها در ایام نوروز، هیچ‌ گونه متکدی در سطح شهر مشاهده نشود.
موسوی با بیان اینکه وجود سالخوردگان و سالمندان، فرصت ارزشمندی برای جامعه است، خاطر نشان کرد: سالمندان، سرمایه‌ های ارزشمندی برای جامعه به حساب می آیند و هیچ کس در جامعه به دنبال این نیست که آنها را به خانه سالمندان، سوق دهند.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه مراکز بخش خصوصی نگهداری از سالمندان، خدمات مطلوب ‌تری به این افراد ارائه می دهند و نشاط و شادابی در این مراکز مشاهده می‌شود، تصریح کرد: برخی سالمندان که به هیچ عنوان امکان نگهداری از آنها وجود ندارد، ناگزیر باید به مراکز نگهداری سپرده شوند تا توجه ویژه ‌ای به آنها با مشارکت بخش خصوصی و موسسات خیریه شود.
وی با بیان اینکه تردیدی در تکریم سالمندان نبوده و این موضوع به همه دستگاه ‌های مرتبط نیز ابلاغ شده است، گفت: همه دستگاه‌ ها باید در هر حوزه ‌ای، ادای احترام نسبت به سالخوردگان و بازنشستگان را انجام داده و در این امر، مشارکت فعال داشته باشند.
موسوی با تاکید بر اینکه همه وظیفه دارند تک‌ تک بازنشستگان و سالخوردگان را تکریم و تجلیل کنند، افزود: با توجه به اینکه کوچک ‌ترین تجلیل و تقدیرها بیشترین تاثیر را در جامعه دارد، لذا گاهی می توان با امکانات محدود، کارهایی را انجام داد که اثرات مثبت و مفیدی در جامعه داشته و در اذهان نیز باقی بماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز