به بهانه حضور الهه قلی فلاح تنها بانوی نابینای استان زنجان در رشته پارا اسکی در مسابقات پارا آلپاین

معرفی ورزش های زمستانی IPC

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۲:۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۸۱۱۴۱
معرفی ورزش های زمستانی IPC
پارا آلپاین رشته ای با قدمت 70 ساله / تجربه هیجان و سرعت برای اسکی بازان با معلولیت های متفاوت کمیته بین المللی پارالمپیک در آستانه برگزاری بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 نسبت به معرفی رشته های فعال در بخش ورزش های زمستانی اقدام نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ در اولین گام، وب سایت IPC، اطلاعاتی در خصوص رشته ی آلپاین ارائه کرده و در گزارشی آورده است: اسکی آلپاین در بخش معلولین شامل 6 ماده ی مارپیچ بزرگ، مارپیچ کوچک، سوپر جی، سوپر ترکیبی، اسکی سرعتی و رقابت های تیمی و رشته ای است که در آن ورزشکاران می بایست سرعت و چابکی را با هم پیوند زنند تا بتوانند با سرعتی معادل 100 کیلومتر در ساعت در یخ و برف حرکت کنند.

این رشته برای افراد دارای معلولیت با ضایعه ی نخاعی، CP، قطع عضو، نابینا و کم بینا مناسب است و امکاناتی فراهم شده تا ورزشکاران بتوانند در کلاس های ایستاده، نشسته و نابینایان و کم بینایان در مسابقات شرکت کنند.

افراد نابینا و کم بینا به وسیله ی سینگال هایی که راهنما به آنها ارسال می کند، مسیر خود را پیدا می کنند و ورزشکارانی که دارای سایر معلولیت های حرکتی و جسمی هستند نیز با کمک گرفتن از تجهیزات مخصوص اسکی می کنند.

تاریخچه فعالیت این رشته به سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم بازمی گردد که توسعه ای سیستماتیک در ورزش معلولین و مجروحین جنگی اتفاق افتاد.

در این سال اولین دوره مسابقات رسمی آلپاین برای معلولین به میزبانی اتریش برگزار شد و 17 ورزشکار در این مسابقات شرکت داشتند.

اولین دوره بازی های پارالمپیک زمستانی نیز به میزبانی سوئد و در سال 1976 برگزار شد و رشته ی آلپاین در دو ماده مارپیچ بزرگ و کوچک شرکت کننده داشت. از سال 1984 اسکی سرعت نیز در جریان بازی های پارالمپیک زمستانی اتریش افزوده شد و ماده سوپر – جی هم از سال 1994 و از بازی های پارالمپیک 1994 در نروژ به جمع ماده های آلپاین پیوست.

اسکی آلپاین کمیته بین المللی پارالمپیک از سال 2016 به صورت رسمی تغییر نام داد و به اسکی جهانی پاراآلپاین تبدیل شد.

20

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز