رئیس پلیس فتا ، استان زنجان:

طی ۱۱ ماه سالجاری وقوع کلاهبرداری اینترنتی در استان زنجان ۴۵ درصد رشد داشته است

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۸:۳۰:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۷۱۹
طی ۱۱ ماه سالجاری وقوع کلاهبرداری اینترنتی در استان زنجان ۴۵ درصد رشد داشته است
آدینه لو به مردم توصیه کرد به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند، همچنین به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند چراکه ممکن است با گم‌شدن گوشی تمام اطلاعات دست افراد کلاه‌بردار بیفتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛سرهنگ محمدعلی آدینه لو  به وقوع جرائم در فضای مجازی طی ۱۱ ماه سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود:  طی این بازه زمانی وقوع جرائم در فضای مجازی رشد چشمگیری داشته است. 

وی به جرائم مالی در فضای مجازی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری وقوع جرائم کلاهبرداری اینترنتی در استان زنجان ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

آدینه لو  به مردم توصیه کرد به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند، همچنین به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند چراکه ممکن است با گم‌شدن گوشی تمام اطلاعات دست افراد کلاه‌بردار بیفتد.

وی گفت: مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی در شبکه‌های اینترنتی تبلیغ می‌شود و اگر فضای مجازی مدیریت نشود، همان تغییر سبک زندگی نیز بیشتر می‌شود . بیشترین قربانیان در فضای مجازی نوجوانان  و جوانان هستند و اما در زمینه انتشار عکس بانوان بیشترین قربانی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز