مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

توقعات از وزارت فرهنگ و ارشاد بیشتر از اعتبارات آن است

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۲:۳۸
کد خبر: ۶۸۸۴۰۱
توقعات از وزارت فرهنگ و ارشاد بیشتر از اعتبارات آن است
توقعات و انتظارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بیشتر از توان و مقدورات مادی این وزارتخانه بوده و مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام آن در جمع همکاران اداره کل گفت: در کنار همه این توقعات، از میان ٣٠ دستگاه فرهنگی در کشور، فقط وزارت فرهنگ و ارشاد به نهادهایی چون مجلس پاسخگوست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ ناصر مقدم، صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع همکاران ادامه داد: اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حدود ١٨ درصد است در حالی که توقعات و انتظارات در مقابل آن بسیار بالاست و گاهی انتظاراتی از این وزارت‌خانه مطرح می‌شود که مرتبط با آن نیست و از حیطه اختیاراتش خارج است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی افزود: در موضوع حجاب می‌گویند که وزرات ارشاد باید پاسخگو باشد در حالی که دستگاه‌‌های دیگری بودجه این کار را دریافت کرده و هیچ‌گاه پاسخگو نیز نبوده‌اند، در واقع انتظارات بیش از اعتبارات این وزارتخانه است.

مقدم که اینک پست مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را بر عهده دارد، نمونه دیگر در این حوزه را بحث موسیقی اعلام کرده و تاکید داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد متولی صدور مجوز در برنامه‌های موسیقی است، همین موسیقی در صدا و سیما نیز تولید و پخش شده و شاید بیشترین تولیدات صدا و سیما را شامل می‌شود ولی در وزرات فرهنگ و ارشاد موسیقی بخش کوچکی از مجموعه اقدامات این وزارت است با این وجود برخی که اطلاع چندانی نداشته یا اغراض سیاسی دارند، این وزارتخانه را متهم می‌کنند که فقط در حوزه موسیقی کار می‌کند.

به گفته وی، مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه‌های دیگری چون معاونت قرآن و عترت، مطبوعات، فرهنگی، سینمایی و هنری نیز فعالیت دارند که موسیقی بخش کوچکی از معاونت هنری است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مخاطبان این مجموعه را شامل طیف وسیعی از مردم دانسته و ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که یکی از آنها وجود نیروی انسانی باسواد و آگاه به مسائل فرهنگی و هنری استان بوده و در کنار هنرمندان برجسته، شخصیت‌های تاریخی، امام جمعه دانشمند و سابقه تاریخی استان ظرفیت بالقوه‌ای در استان فراهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز