مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تغییر فرهنگ کار سختی است

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۲۱:۰۷:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۹۳۹
تغییر فرهنگ کار سختی است
"تمایل فرهنگ به مانایی است، بر همین اساس تغییر فرهنگ کار سختی بوده و آثار اقدامات فرهنگی خیلی زود نمایان نمی‌شود و نیاز به انسان‌هایی صبور دارد تا سکان این مجموعه را به دست گیرند. "

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:  

 فاطمه کرباسی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم معارفه خود که صبح امروز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اعلام این مطلب ادامه داد: فرهنگ شامل هنر، ادبیات، علم، آفرینش‌ها، فلسفه و دین می‌شود که یک ابزار در اختیار داشته و آن آموزش است. هنر نیز شامل بخش غیرمادی فرهنگ بوده و بهترین و پایدارترین پایگاه فرهنگی کشورها و تمدن‌ها، هنر است.

وی نفس هنر را خلاقیت معرفی کرده و افزود: هنرمند یک ویژگی غریزی متمایز دارد که او را همراهی می‌کند، هنرمند یا باید راه نرفته را طی کند و یا راه رفته را با نگاهی دیگر برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شاخه‌های مختلف هنر، گفت: یکی از سیاستمداران می‌گوید "همه ارتش‌های دنیا علیه ما سینما با ما، ما پیروزیم" در مورد موسیقی نیز که به نوعی دچار مظلومیت در ادبیات و فرهنگ ما شده است، ارسطو می‌گوید: حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن عاجزند بنابراین در قالب اصوات بیان می‌کنند.

کرباسی برنامه‌های خود در این اداره را در قالب پنج دسته طبقه‌بندی کرده و اظهار داشت: ""حمایت از خلاقیت و آفرینش هنری"،  "مردمی کردن فرهنگ و هنر"، "تقویت آموزش‌های هنری و کتابخوانی"، "حمایت از هنرمندان و نام‌آوران عرصه هنر" و "تمرکززدایی فرهنگی و سهیم کردن مقامات محلی در اداره امور" رئوس برنامه‌های این اداره خواهد بود که جزئی از برنامه‌های دولت دوازدهم محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز