وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

انسجام و هماهنگی در زنجان، سرمایه بزرگ استان است/ محورهای ۷ گانه اقتصاد مقاومتی به استان ها ابلاغ شده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۳:۰۲:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۷۸۱
انسجام و هماهنگی در زنجان، سرمایه بزرگ استان است/ محورهای ۷ گانه اقتصاد مقاومتی به استان ها ابلاغ شده است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح : 7 محور شامل حمایت از تولید و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال، تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای ایرانی، توسعه صادرات، مدیریت واردات و ممانعت از قاچاق کالا، مشارکت عمومی و خصوصی، رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی و حمایت مالی و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، تدوین شده که به استان ها ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به فضای فرهنگی و سیاسی موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: انسجام و هماهنگی در مسئولان و مردم استان زنجان، سرمایه بزرگی برای این استان بوده و بینش و بزرگی در بین مسئولان این استان به خوبی وجود دارد.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی استان مناسب ارزیابی می شود، اظهار کرد: گزارش مناسبی در خصوص وضعیت اقتصادی استان ارائه شد که انتظار می رود مطابق با سیاستگذاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور، طی سالجاری این برنامه ها با جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه نخستین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور برگزار شده است، افزود: در این جلسه، 7 محور شامل حمایت از تولید و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال، تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای ایرانی، توسعه صادرات، مدیریت واردات و ممانعت از قاچاق کالا، مشارکت عمومی و خصوصی، رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی و حمایت مالی و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، تدوین شده که به استان ها ارسال خواهد شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به انتظارات قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در خصوص محورهای تعریف شده، اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که این محورها در استان بعد از دریافت، به صورت منسجم متناسب با ظرفیت های بومی، عملیاتی و پیگیری شود.
وی با بیان اینکه باید در راستای نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، نسبت به تحقق آن تلاش کرد، افزود: علاوه بر مجموعه دولتی و حکومتی، تمام بخش های مرتبط با تحقق نامگذاری سال باید در کنار یکدیگر برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.
امیر سرتیپ حاتمی به پیش بینی ها و تحقق برنامه ها در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: در سال 96، اهداف مهمی ترسیم شد که خوشبختانه دولت در راستای تحقق اشتغال، موفق به ایجاد 900 هزار شغل در کشور شد و استان زنجان نیز متعاقب آن، عملکرد موفقی در این راستا داشت، اما قطعاً می توان عملکردی بهتر نسبت به این شرایط ارائه کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید در سالجاری تصمیمات و گام های بزرگی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور برداشته شود، اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم عموم مردم، ایجاد اشتغال در کشور است که باید با تلاش مضاعف، اقدامات بزرگ و مهمی نسبت به سال گذشته در این زمینه، اتخاذ و عملیاتی شود.
وی به اهمیت موضوع سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی، یکی از هدف گذاری های مهم حوزه اقتصادی بوده و عملکرد استان زنجان نیز در این راستا به خوبی محقق شده است؛ به گونه ای که موفقیت در این بخش می تواند زمینه لازم برای حمایت از کالای ایرانی را فراهم کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور نیازمند نوسازی و به روز رسانی هستند، تاکید کرد: نوسازی و توسعه واحدها برای اقدامات و فعالیت های جدید، نیازمند سرمایه گذاری بوده و خوشبختانه کشور شرایط و زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه باید توجه جدی به حوزه صادرات صورت گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه این موضوع در استان زنجان، به خوبی پیگیری شده و نتایج مناسبی نیز حاصل شده است که در سالجاری نیز باید این روند با جدیت مضاعف، پیگیری شده و به اهداف ترسیم شده برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز