معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی در زنجان برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۵:۵۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۷۶۰۴
جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی در زنجان برگزار می‌شود
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی برگزار می‌شود تا در قالب آن معلمان تربیت‌بدنی روش‌های خلاقانه تدریس خود را با یکدیگر در میان بگذارند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ 

ذبیح‌الله تاراسی ظهر دیروز در حاشیه جشنواره استانی روش‌های برتر تدریس درس تربیت‌بدنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سیزدهمین سال برگزاری جشنواره روش‌های برتر تدریس درس تربیت‌بدنی است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری این جشنواره به صورت ویژه برگزار می‌شود، افزود: این طرح برای نخستین بار، به صورت گروهی برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در این جشنواره سه نفر از همکاران با هم‌افزایی علمی و تجربه خود روش‌های خلاقانه خود را انجام می‌دهند، عنوان کرد: این خلاقیت از طریق طرح درس‌های یکسان ابلاغی در اختیار معلمان قرار گرفته است.

تاراسی با اشاره به اینکه در این جشنواره طرح‌های خلاقانه اجرایی توسط سه دبیر تربیت بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: به دنبال این هستیم که ابتکارات و نوآوری‌های معلمان را شناخته و در سطح مدارس ترویج دهیم تا درس تربیت بدنی در مدارس با کیفیت بالاتری ترویج پیدا کند.

وی هدف اجرای این جشنواره را ارتقای توانمندی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی معلمان تربیت بدنی اعلام و تصریح کرد: هم‌افزایی شود، که معلمان ما ابتکارات و خلاقیت‌های خود در زمینه آموزش‌های تربیت‌بدنی را شناسایی و با دیگران در میان گذاشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه باید بستری فراهم شود تا معلمان ابتکارات خود را بروز کنند و به نوعی تشویق شوند تا معلمان دیگر نیز راه‌های بهتری برای آموزش پیدا کنند.

تاراسی با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که وزارتخانه دنبال می‌کرد بحث هویت‌بخشی به درس ورزش است، عنوان کرد: تلاش می‌شود چه در حوزه ستادی و چه در حوزه معاونان در مدارس درس تربیت بدنی را به رسمیت بشناسند.

وی با اشاره به اینکه باید ورزش را جزوی از ضروریات دانست، افزود: آموزش و پرورش در چهار سال اخیر موفق بوده و به نوعی تمام مدیران و معاونان این درس را به عنوان یک رشته تخصصی پذیرفته‌اند و این رشته را یکی از ضروریات امروز دانش‌آموزان می‌دانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سعی می‌شود، درس تربیت بدنی فراگیر شود و معلمان نیز این درس را از مکمل‌های درس خود بدانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز