معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

پارک ساحلی زنجانرود با هماهنگی دستگاه های اجرایی، عملیاتی می ‌شود

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۴:۴۳:۴۰
کد خبر: ۶۹۸۷۰۲
پارک ساحلی زنجانرود با هماهنگی دستگاه های اجرایی، عملیاتی می ‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه باید مشکلات مربوط به پارک ساحلی زنجانرود با هماهنگی تمامی دستگاه های متولی برطرف شود، گفت: کاهش مشکلات در این منطقه باید به صورت کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی گردد و ساخت پارک ساحلی زنجانرود نیز با همکاری دستگاه های مختلف، اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مهرداد سلطانی در حاشیه بازدید از منطقه زنجانرود در جنوب شهر زنجان به همراه مدیران استانی و شهرستانی، با بیان اینکه منافع هر اقدامی در این منطقه، برای عموم مردم شهر خواهد بود، اظهار کرد: در شرایط فعلی، دولت از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هزینه هایی برای ساماندهی منطقه انجام داده و در ادامه طی تبادل تفاهم نامه ای، متولی ساماندهی و مدیریت امور این منطقه بر عهده شهرداری خواهد بود که باید شهرداری با همکاری تمام دستگاه های متولی، نسبت به کاهش مشکلات و توسعه گردشگری در این منطقه اقدام کند.  
وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته، ارتباط مسیر پیاده این منطقه با شهر قطع شده است، افزود: برای احیای مجدد این مسیر ارتباطی، باید اقدام  لازم صورت گیرد؛ به طوری که طراحی آن در سال های گذشته توسط شهرداری صورت گرفته و این مسیر پیاده، یک معبر 45 متری به صورت طراحی باغ ایرانی همراه با داشتن آب دائمی خواهد بود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه در ابتدای این مسیر، یک حلقه قنات با ظرفیت آب مناسب وجود دارد که مدیریتی مناسبی برای آن نشده است، یادآور شد: با استفاده از این ظرفیت، می توان مسیر آب را از طریق پارک احداثی به صورت خطی وارد زنجانرود کرد و یک پارک مناسب برای اهالی منطقه که جزء مناطق محروم شهر است، ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران استانی در هماهنگی بین دستگاهی و اعتباری، حمایت های لازم را انجام خواهند داد، تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته فعلی با هزینه بنیاد مسکن انجام شده و با توجه به اینکه این منطقه در محدوده شهر است، لذا انتظار از مدیریت شهری برای تلاش مضاعف وجود دارد.
سلطانی در خصوص تاخیر در اجرای طرح‌ های توسعه ‌ای این منطقه، اظهار کرد: وجود برخی پیچیدگی‌ ها موجب اجرا نشدن ساماندهی منطقه زنجانرود شده بود که برای برطرف کردن مسائل مختلف این منطقه، باید دستگاه ‌های مختلف متولی همکاری کنند؛ چرا که هزینه و پیچیدگی طراحی و مشکلات اجتماعی برای کاهش مشکلات این منطقه وجود دارد. 
این مقام مسئول با بیان اینکه نیازمند اقدامات فرهنگی گسترده برای کاهش مشکلات منطقه زنجانرود هستیم، خاطر نشان کرد: ساماندهی فاضلاب منطقه باید با همکاری دستگاه های مسئول و حوزه های دیگر در دستور کار قرار گیرد و البته از مردم نیز درخواست می شود خواسته می شود که در این زمینه، همکاری های لازم را داشته باشند.
وی خواستار اقدامات کوتاه مدت برای آغاز برخی اقدامات اجرایی در منطقه شد و تاکید کرد: ابتدا باید نسبت به جلوگیری از ورود زباله ها به آب زنجانرود اقدام کرد و متعاقبا نسبت به احداث زباله گیر، اجرای مسیر پیاده، پوشاندن کانال آب، احیای بستر زنجانرود و طراحی پارک مربوط به آن به ترتیب اولویت، اقدام نمود.
سلطانی با بیان اینکه مهار فاضلاب با کمک شهرداری و آبفا و سایر دستگاه ها باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: در انجام امور باید فاز به فاز، سهم هر دستگاه مشخص شود و در یک اقدام هماهنگ تیمی نسبت به انجام امور تلاش کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه بستر رودخانه باید به صورت ارگانیک طراحی شود تا مورد استفاده عموم مردم باشد، اظهار کرد: باید زمینه لازم برای ایجاد یک منطقه تفرجگاهی در منطقه پیش بینی شود و مسائل مربوط به مهار سیلاب نیز مورد تاکید باشد که مجموعه این اقدامات برای شهر زنجان، یک اقدام بزرگ خواهد بود.

 

نظر شما