وزیر آموزش وپرورش در نامه ۲۱ فرودین ماه خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار شد؛

پرداخت های تا ۶ برابر خارج از احکام کارگزینی، عامل تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شده است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۲۰:۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۹۸۷۲۵
پرداخت های تا ۶ برابر خارج از احکام کارگزینی، عامل تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شده است
سیدمحمد بطحایی طی نامه ای به اسحاق جهانگیری یکی از مهم ترین عوامل نارضایتی در میان کارکنان دولت را وجود نابرابری های عدیده در نظام پرداخت های مستمر و غیرمستمر دانست و افزود: متأسفانه به دلایل مختلف با صدور مجوزهای مختلف این فرآیند رو به تزاید است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ وزیر آموزش وپرورش در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پرداخت های تا 6 برابر خارج از احکام کارگزینی به سایر کارمندان، خواستار رفع تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شد.
وی ادامه داد: براساس مجوزهای موردی که در سال های گذشته صادر شده است، در کنار منابع و درآمدهای اختصاصی برخی دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت های دولتی، تبعیض آشکاری را در بین کارکنان دولت به وجود آمده که نارضایتی و کاهش کیفیت کار را در پی داشته است.
وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: تفاوت در دریافتی های مستمر برخی دستگاه های اجرایی تا 5/2 برابر بوده ودر برخی موارد که در احکام کارگزینی نیز ثبت نمی شود تا 6 برابرمیرسد.
طحاییبا اشاره به مجوزی که اخیراً برای سازمان امور مالیاتی کشور از سوی شورای حقوق و دستمزد صادر شده، گفت: علی رغم مخالفت شدید اینجانب، مجوز مذکور تصویب و فشار فراوانی را به برخی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش وپرورش وارد ساخت.
معاون وزیر خاطرنشان کرد: چنانچه وضعیت درآمدی دولت، امکان افزایش حقوق و مزایای کارکنان را داشته باشد، اولین گروهی که همواره به دلیل فقدان اعتبارات کافی از دریافت ها محروم می شوند و تبعیض آشکاری بین آنها و سایر کارکنان دولت صورت می گیرد، معلمان صبور و زحمت کش هستند.
وی در پایان از معاون اول رئیس جمهور خواست باعنایت به سیاست استقرار نظام عادلانه پرداخت ها، کارگروهی مشتمل از نمایندگانی از وزرا و شورای حقوق و دستمزد، نظام برنامه ای برای کاهش نابرابری در پرداخت های مستمر و غیرمستمر کارکنان دولت تهیه و عنداللزوم به تصویب هیأت وزیران برسد.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز