فرماندار شهرستان ایجرود:

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۳:۴۴:۵۹
کد خبر: ۷۰۰۱۰۳
همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی برگزار شد
دکتر ابراهیم خسروشاهی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایجرود با تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی، یادآور شد: توسعه فرهنگ ورزش و حضور اقشار مختلف در این گونه برنامه‌ها باعث می‌شود که ورزش در جامعه نهادینه شود که دراین خصوص باید در مسیری تلاش کنیم که بتوانیم این گونه برنامه‌ها را بیشتر در جامعه شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با برنامه‌ریزی، توزیع برگه‌های قرعه‌کشی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده در سطح شهر، همزمان با دومین روز هفته سلامت و ولادت باسعادت امام سجاد (ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.به نقل ازوبدا زنجان ، روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 97 مهندس همتی معاون فرماندار شهرستان ایجرود در این برنامه ورزشی با اشاره به اینکه آثار ورزش و فعالیت‌های بدنی به گونه‌ای با اهمیت است که حتی در آموزه‌ها و تعالیم دین مبین اسلام به داشتن فعالیت بدنی و تحرک و ورزش بسیار تاکید شده است و در این راستا لازم است خانواده‌ها در راستای سلامت خود با روی آوردن به ورزش سلامت را به خود هدیه کنند.

دکتر ابراهیم خسروشاهی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایجرود با تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی، یادآور شد: توسعه فرهنگ ورزش و حضور اقشار مختلف در این گونه برنامه‌ها باعث می‌شود که ورزش در جامعه نهادینه شود که دراین خصوص باید در مسیری تلاش کنیم که بتوانیم این گونه برنامه‌ها را بیشتر در جامعه شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم به قید قرعه به 25 نفر برگزیده این برنامه پیاده‌روی، جوایزی اهدا شد.

دیگر برنامه‌های این روز:

- برگزاری کارگاه آموزشی با حضور پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی در محل نمازخانه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ایجرود

در این برنامه، آموزش‌های علمی لازم در خصوص بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ضرورت اقدامات پیشگیرانه و همچنین اقدامات بهداشتی و نقش و تاثیر خودمراقبتی در زندگی مطالبی به حاضرین ارائه شد و در پایان کنترلBMI  و فشار خون حاضرین، توسط کادر درمانی این مجموعه انجام پذیرفت.

- برگزاری نمایشگاه‌های متعدد بین بخشی در ادارات شهرستان با همکاری و مشارکت فرمانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی با هدف تاکید بر ازدواج سالم و به هنگام، پیشگیری و کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، تغذیه سالم، پیشگیری از کم تحرکی، خطرسنجی سکته‌های قلبی و عروقی، پیشگیری و کنترل مصرف سیگار و دخانیات، پیشگیری و کنترل سرطان، سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و خودمراقبتی از دیگر برنامه‌های بود که به صورت گسترده در سطح شهرستان اجراء شد و به مراجعین و بازدیدکنندگان از این غرفه‌ها ارائه خدمت گردید.

- انجام ویزیت رایگان و خدمات دندانپزشکی اعم از ترمیم، جرم گیری، کشیدن دندان به مدت دو روز صبح و بعد از ظهر با همکاری آستان قدس رضوی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایجرود در روستای ینگی کند سیدلر

- برپایی ایستگاه سلامت روان در بیمارستان ایثار شهرستان با حضور کارشناس ارشد روانشناسی این شبکه

در این برنامه ضمن توزیع پمفلت و اطلاع‌رسانی هفته سلامت، خدماتی از قبیل مشاوره در خصوص افسردگی، ازدواج سالم، خانواده، مسائل پیش از ادواج به مراجعین ارائه شد.

-با همکاری و مشارکت رابطین بهداشتی شهر حلب، پخت غذای سالم با چند نوع آش و غذای محلی در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم در سالن اجتماعات مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهر حلب با حضور معاونت فرمانداری شهرستان، بخشداری، شهرداری، اعضای شورای شهر حلب و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایجرود و رابطین بهداشتی این شهر و تقدیر از برترین‌های این برنامه.

- همچنین نمایشگاه عملکردی حوزه بهداشت و صنایع دستی و سنتی شهر حلب با هدف اطلاع‌رسانی شعار سال"پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا" و لزوم آشنایی مردم با اهداف و برنامه‌های این شبکه در سالن‌های اصلی و ورودی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهر حلب با استقبال عمومی مردم همراه با انجام تست قند خون، فشار خون برای حاضرین (نمایشگاه تا پایان هفته سلامت دایر است).

- با مشارکت رابطین بهداشتی روستاهای تله گرد و بید گینه و هماهنگی مرکز خدمات جامع سلامت روستای ینکی گند سیدلر، روزنامه دیواری با هدف اطلاع‌رسانی شعار سال "پوشش همگانی سلامت: برای همه در همه جا" تهیه و در خانه بهداشت تله گرد نصب شد. (هدف از تهیه روزنامه دیواری انعکاس افکار و آموزش‌های بهداشتی به بیان ساده و در راستای جلب توجه مردم روستا به اهمیت این مقوله می‌باشد).

-  طرح 5 دقیقه تا سلامت در مدارس شهر حلب و زرین‌آباد با حضور کارشناسان بهداشت این مجموعه با انجام آموزش‌های لازم در خصوص شعار سال بهداشت 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز