معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد:

روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارد

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۱:۳۵
کد خبر: ۷۰۱۲۹۱
روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارد
باید روابط عمومی سنتی را کنار بگذاریم و به دنبال یک روابط عمومی مطابق با معیارهای جهانی باشیم.عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران روابط عمومی ورزش و جوانان کشور که در اتاق بازرگانیبرگزار شد، دکتر امیری خراسانی را از مدیران موفق حوزه ورز ش و جوانان معرفی و از وی و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای این میزبانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد: این فرصت حضور در استان کرمان و همایش روابط عمومی ها برای همه مغتنم باشد و شرکت کنندگان دستاورد خوبی از این همایش و استان کرمان با خود به همراه ببرند.

دکتراحمدی به بیان گزارشی مبنی بر اهمیت بحث روابط عمومی پرداخت و گفت: هم اکنون در دوره ی جهانی شدن قرار داریم و آنچه که این پدیده را رقم زده، توسعه ی فناوری های ارتباطی و رسانه ای بوده و این امر با مسئولیت و کار در حوزه روابط عمومی کاملا مربوط است.

وی تأکید کرد: باید روابط عمومی سنتی را کنار بگذاریم و به دنبال یک روابط عمومی مطابق با معیارهای جهانی شدن باشیم و این روابط عمومی مختصات و ویژگی هایی دارد که باید روی آن خیلی مطالعه و تأمل کنیم.
دکتراحمدی افزود: در بحث جهانی شدن، تبادل اطلاعات چه به لحاظ سرعت و چه به لحاظ گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست و دسترسی ما به فناوری ها سبب می شود، دیگر عنصر زمان و مکان از این موضوع خارج شود.
وی، وب سایت، وبلاگ، کانال های گفتگو، نرم افزارها، اپلیکشن ها، متد ها و ... را از جمله ی فناوری هایی دانست که به کمک روابط عمومی ها آمده است تا این داد و ستد اطلاعاتی را با طیف گسترده مخاطبانمان با سرعت بیشری در میان بگذاریم.
احمدی تصریح کرد: ورزش و جوانان با توجه به بعد اجتماعی کارش، با طیف گسترده ای از مردم و مخاطبان سرو کار دارد و می توان گفت، همه ی مردم ایران مخاطب ما هستند.
وی یادآور شد: حساسیت، دقت و سختی کار در این حوزه به مراتب بیشتر از حوزه های دیگر است که باید خودمان را برای چنین ارتباط گسترده ای هم به لحاظ دانشی و هم سخت افزاری و نرم افزاری مجهز کنیم.
احمدی به بیان تحقیق یک گروه دانشگاهی با موضوع " روابط عمومی و کارکردهایش در دنیای جهانی شدن" اشاره کرد و گفت: نتیجه ی این تحقیق در سه طبقه عمده و 14 کارکرد تقسیم بندی شده است.
وی افزود: این تحقیق، عملکرد روابط عمومی را در سه طبقه ی عمده "کسب اطلاعات"، "مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی" و "تبلیغات" تقسیم بندی کرده و برای هر کدام از این سه طبقه، کارکردهایی را اعلام کرده است.
دکتراحمدی تصریح کرد: برای "کسب اطلاعات"، درک انتظارات ذینفعان از سازمان، کسب اطلاع از موضوعات مورد علاقه افکار عمومی، ارزیابی از رضایت ذینفعان از سازمان، جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز سازمان، کسب اطلاع از رویدادهای اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها و پایش دستگاه ها و نهادهای همکار یا رقیب سازمان را مطرح کرده است.
وی یادآور شد: در "مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی" واکنش نسبت به مسائل مربوط به سازمان، ایجاد و توسعه ارتباطات با سازمان های همکار و جدید، اعلام و ارائه ی اطلاعات جدید، از سازمان و تصمیماتی که در سازمان گرفته می شود، مسئولیت در قبال ذینفعان و پاسخ پیشنهادات، انتظارات و شکایاتی که وجود دارد را به عنوان کارکردها بیان کرده است.
دکتراحمدی بیان داشت: در "تبلیغات" نیز 4 کارکرد طراحی عرصه های تبلیغاتی جدید، جذب دانش و دانش افزایی درباره ی روابط عمومی و روش های تبلیغاتی، ارتقاء خدمات و اطلاع رسانی و آگاه سازی بهنگام در نظر گرفته شده است.
وی به بیان مسئولیت های مهم فرهنگی و اجتماعی روابط عمومی ها پرداخت و گفت: روابط عمومی در بحث ایجاد سرمایه اجتماعی، پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بسیار نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.
احمدی، بحث شبکه های اجتماعی مجازی را موضوع روز افکار عمومی دانست و با اشاره به آخرین تحقیق آماری انجام شده در این خصوص توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران افزود: بر اساس این تحقیق 80 درصد کسانی که در فصای مجازی حضور فعال دارند، گروه سنی‌ 18 تا 49 سال هستند.
وی تصریح کرد:بدین ترتیب گروه سنی 18 تا 29 سال که گروه جوانان را تشکیل می دهند 26 درصد و 30 تا 49 سال 53 درصد حضور دارند.
احمدی یادآور شد: در مصرف شبکه های اجتماعی نیز نظر سنجی شده، بر این اساس این آمار در 95، 59.7 ، آذر 94، 53 و سال 96، 62.2 است.
وی گفت: در گروه های سنی نیز حداقل عضویت در یک شبکه ی اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته که 18 تا 29 سال 79 درصد و 30 تا 49 ، 63.9 درصد عضو حداقل یک شبکه اجتماعی بوده اند.
احمدی افزود: در مورد استفاده از هر کدام از شبکه های اجتماعی نیز بررسی شده و مشخص شده در تلگرام 58.4 در سال 96، 55 در سال 95 و 37.5 در سال 94 ، اینستاگرام 19 واتساب 9 و فیسبوک 2.2 بوده است.
وی یادآور شد: در مورد محتوای مطالب مورد پیگیری پاسخگویان در شبکه های اجتماعی نیز تحقیق شده و مشخص شده، نزدیک 49 درصد سیاسی بوده این در حالیست که در آذر 94، 37 درصد سیاسی بوده است.
احمدی بیان داشت: در بقیه ی حوزه ها نیز سرگرمی و جک 46.5 درصد و ورزشی 30 درصد بوده که این نشان می دهد ما در رده ی سوم هستیم.
وی گفت: از استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی یک نظرسنجی در مورد اینکه آیا شبکه های اجتماعی بیشتر مفید بوده اند؟ انجام شده که 67.6 درصد معتقدند مفیده بوده و 29.3 درصد اعلام کرده اند که مفید نبوده است.
احمدی سال 97 را سال پرکاری برای وزارتخانه عنوان کرد و افزود: به همین نسبت کار روابط عمومی ها هم در بعد اطلاع رسانی و هم توسعه ی ارتباطات که در خط مقدم حوزه وزارتخانه و ادارات کل هستند سخت تر و دشوارتر است.
وی با اشاره به اینکه امسال رویدادهای مختلف ورزشی را در پیش رو داریم، بازی های جام جهانی، جام ملت ها، مسابقات آسیایی و پاراآسیایی و رویدادهای بین المللی در رشته های والیبال، کشتی و ... را از جمله ی این رویدادها برشمرد.
احمدی با اعلام اینکه در بحث زیر ساختی کارهای خوبی انجام شده و اقدامات خوبی هم در پیش است، تصریح کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هست، بنابراین انتظارات از حوزه ورش و جوانان نیز بسیار است.
وی یادآور شد: به دستور دکتر سلطانی فر، ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، قبل از سال 97 تشکیل شد و هم اکنون کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی آن فعال است.
احمدی به هفته جوان اشاره کرد و از روابط عمومی های استان ها خواست به اجرای هر چه بهتر، کاملتر و جامع تر برنامه های معاونت جوانان کمک کنیم و در این راستا همکاری نزدیکی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز