نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

شعار حمایت از کالای ایرانی به گفتمان عمومی تبدیل شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۲۲۸۲
شعار حمایت از کالای ایرانی به گفتمان عمومی تبدیل شود
آیت الله خاتمی خواستار تبدیل شعار حمایت از کالای ایرانی به گفتمان عمومی شد و گفت: در این راستا دو کار می توان انجام داد یکی اینکه آژیر خطر را به صدا در بیاوریم یا اینکه حمایت از کالای ایرانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به راهکارها تحقق شعار سال گفت: باید شعار حمایت از کالای ایرانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی را می توان در شهرستان های تابعه هم تشکیل داد.

وی با طرح این موضوع که در مورد شعار سال می توان به دو شکل عمل کرد، گفت: یکی اینکه رهبری را در خصوص پیام سال مورد تحسین و تشویق دهیم و دیگری هم اینکه در عمل آن را به اجرا دربیاوریم.

امام جمعه زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری نیازی به تحسین ما ندارند از اینرو لازم است دستورالعمل ایشان در خصوص حمایت از کالای ایرانی را در عمل سرلوحه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان به شعارسنوات قبل با موضوعات اصلاح الکوی مصرف اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در آن سال هم کارهایی انجام دادند که بهتر است به اقداماتی که در این زمینه انجام شده هم مراجعه ای کرد.

آیت الله خاتمی خواستار تبدیل شعار حمایت از کالای ایرانی به گفتمان عمومی شد و گفت: در این راستا دو کار می توان انجام داد یکی اینکه آژیر خطر را به صدا در بیاوریم یا اینکه حمایت از کالای ایرانی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

در ادامه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان خواستار استفاده از ظرفیت جوانان، اصناف و ایثارگران در شوراهای فرهنگ عمومی شد و گفت:بایستی ایثار اجتماعی را در جامعه نهادینه کرد.

نیک بخش گفت: اگر ایثار اجتماعی در جامعه نهادینه شود علاوه بر ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان هم در سخنانی به جنگ نرم دشمنان و فعالیت های ضدفرهنگی استکبار اشاره کرد و گفت: در بسیج ظرفیت فراوانی برای کارهای جهادی وجود دارد.

طهماسبی ادامه داد: اردوی هجرت یکی از اقدامات بسیج در عرصه سازندگی است از اینرو باید کارهای اینگونه از مدارس آغاز و عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم خواستار تشکیل کارگروه هایی ذیل جلسه شورای فرهنگ عمومی برای پرداختن به جزئیات مصوبات شد و گفت: برخی اقدامات پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز علمی انجام شده است که در آن ضعف های فرهنگی شناسایی و نسبت به رفع موارد اعتبار اختصاص پیدا کند.

شهرام طهماسبی افزود: به منظور حمایت از کالای ایرانی باید برند داخلی داشت چرا که صنعت خودروی ایران به جهت وابستگی با کوچکترین تغییر در نرخ ارز دچار نوسان می شود.

وی ادامه داد: باید تعریف درستی از کالاهای تولید داخل پرداخت چرا که مواد اولیه برخی از کالاهای داخلی از کشورهای دیگر تامین می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان هم در سخنانی خواستار شناسایی وضعیت موجود فرهنگی در جامعه شد و گفت: پس از آن بایستی وضعیت مطلوب را تعریف کرد و برای نیل به این وضعیت راهکارها را شناسایی کرد.

حجت الاسلام صفی یاری ساماندهی برنامه های فرهنگی را در اولویت بعدی قرر داد و گفت: دستگاه های فرهنگی متعددی در استان فعالیت می کنند از اینرو لازم است بدون خارج شدن از برنامه ذاتی دستگاه مربوطه در فعالیت های فرهنگی یکدیگر را پوشش دهند.

وی با انتقاد از اینکه تفاخر به کالای خارجی در فرهنگ ما رخنه کرده است، گفت: در راستای عملیاتی نشدن شعار سال در سنوات ٨٠ علیرغم اقدامات بسیاری که انجام شده است لازم است تا موانع از سرراه برداشته شود.

این مقام مسوول به گفتمان سازی در خصوص شعار سال اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز