مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

تبادل اندیشه‌ها و تجربیات از اهداف برگزاری همایش نجوم است

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۰۲۶۳۷
تبادل اندیشه‌ها و تجربیات از اهداف برگزاری همایش نجوم است
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ارائه آثار فاخر در همایش نجوم گفت: تبادل اندیشه‌ها و تجربیات از اهداف برگزاری همایش نجوم است.
به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ مریم رشتچی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش نجوم دانش‌آموزی کشوری اظهار کرد: برای برگزاری این همایش زحمات بسیاری کشیده شده است، چرا که این برنامه یک همایش ملی و آموزشی است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به قدمت 13 ساله همایش دانش‌آموزی نجوم اضافه کرد: استان زنجان در سال‌های گذشته میزبان همایش نجوم با شرکت قطب‌های چهار و 6کشور بود و امسال نیز با توجه به ظرفیت موجود میزبانی سه قطب یک، چهار و 6 کشور را بر عهده دارد که این امر نشان از افزایش ظرفیت استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در این برنامه از 11 استان 320 مقاله به این همایش ارسال شد، افزود: این همایش برای تبادل اندیشه‌ها، تجربیات و یافته‌های افراد در حوزه نجوم برگزار شد و خوشبختانه سطح مسابقات نیز بالا بوده است.

رشتچی ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین برنامه‌های علمی افزود: جای فخر و مباهات است که دانش‌آموزان در چنین سنینی به مباحث علمی آنهم به صورت تخصصی می‌پردازند.

 امسال دانش‌آموزان استان‌های اردبیل، آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی و گیلان، سمنان،کردستان،کرمانشاه، البرز، همدان، قزوین و زنجان در این  همایش حضور یافتند و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

 به گفته دبیر سیزدهمین همایش دانش آموزی کشوری نجوم از 600 مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره 320 عنوان مقاله داوری شده است که از این تعداد 166 مقاله مربوط به دوره اول متوسطه و 154 مقاله مربوط به دوره دوم متوسطه است.

لازم به ذکر است  سیزدهمین همایش نجوم دانش‌آموزی کشوری امروز در کانون سهروردی زنجان در دو نوبت صبح و عصر و با ارائه تعدادی از مقالات برتر برگزار و مراسم اختتامیه آن با حضور مدیرکل آموزش و پرروش استان زنجان به کار خود پایان داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز