در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان مطرح شد

استاندار زنجان: جوانان در هر کشوری محور حرکتند

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۶:۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۰۴۲۵۶
استاندار زنجان: جوانان در هر کشوری محور حرکتند
درویش امیری: اگر جوانان فضا و میدان داشته باشند، در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی پیشرو خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  اسدالله درویش امیری در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه جمعیت جوان در هر کشوری محور حرکت است، ادامه داد: اگر جوانان فضا و میدان داشته باشند، در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی پیشرو خواهند بود.

وی برخورداری از جمعیت جوان را بزرگترین فرصت و سرمایه در کشور توصیف کرد و افزود: اکنون در برخی کشورها با وجود توسعه یافتگی، به دلیل کنترل جمعیت، از داشتن جمعیت جوان و نیروی کار محروم شده اند..

استاندار زنجان با بیان اینکه جوانان امروز به دلیل بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و دسترسی به اطلاعات مختلف با نسل های قبل قابل مقایسه نیستند تصریح کرد:این دسترسی به اطلاعات و منابع علمی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به مثابه شمشیر دولبه است که هم جوانان را به ساحل نجات می رساند و هم ممکن است به سمت باتلاق و نابودی بکشاند؛ این موضوع بستگی به این دارد که از این اطلاعات و فضای مجازی چگونه استفاده کنیم.

استاندار زنجان گفت: هیچ کس نخواهد توانست جلوی شادی و نشاط جوانان را بگیرد چرا که اقتضای سن جوانی شادی و نشاط است و با گرفتن آن جوانان به سمت آسیب های اجتماعی سوق پیدا خواهند کرد.
درویش امیری به وجود مشکلات و ضعف ها در کشور اشاره کرد و افزود: نسل جوان، نسل کنجکاو و پرسشگر است، مسئولان باید در همه سطوح این موضوع را بپذیرند و از طرفی جوانان هم باید با پرهیز از بد اخلاقی، همراه با متانت و اخلاق و وقار پرسشگری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتراض و عصبانیت غیر معقول و غیر منطقی، هیچ نتیجه ای جز انحراف مسیر و ایجاد التهاب و خسارت سیاسی و اجتماعی، فرهنکی و امنیتی در جامعه نخواهد داشت. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در عرصه مدیریت و اداره کشور و استان باید از فرهیختگان و نخبگان جوان انتخاب و کادرسازی کنیم، افزود: با تربیت نیروی جوان در عرصه های مختلف باید تلاش کنیم جریان مدیریتی استان با حضور نیروهای جوان پوست اندازی کند.

درویش امیری به تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار با 10 کمیته تخصصی در استان اشاره کرد و ادامه داد: جوانان حاضر در کمیته های تخصصی مجمع مشاوران جوان رویکرد جدیدی به جلسات و تصمیم گیری ها در استان خواهد داد.

وی به ضرورت داشتن روحیه بالا و امید به آینده در بین جوانان تاکید کرد و گفت: امید داشتن به جوانان توان و نیروی مضاعف می دهد. 

گفتنی است: در جشنواره نشاط و امید از جوانان فعال و برتر استان در بخش ها و عرصه های مختلف تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز