معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

کارگروه نحوه استفاده از پساب ‌های تصفیه ‌شده، تشکیل می‌ شود

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۴:۱۸:۲۷
کد خبر: ۷۰۷۱۸۱
کارگروه نحوه استفاده از پساب ‌های تصفیه ‌شده، تشکیل می‌ شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه کارگروهی برای تعیین نحوه استفاده از پساب ‌های تصفیه ‌شده تشکیل می ‌شود، گفت: باید به ‌گونه‌ ای برنامه‌ ریزی و حرکت شود تا در یک برنامه زمان ‌بندی معین، بخش ‌های مختلف و واحدهای صنعتی مصرف ‌کننده پساب، مشخص شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه  کارگروهی برای تعیین نحوه استفاده از پساب ‌های تصفیه ‌شده تشکیل می ‌شود، گفت: باید به ‌گونه‌ ای برنامه‌ ریزی و حرکت شود تا در یک برنامه زمان ‌بندی معین، بخش ‌های مختلف و واحدهای صنعتی مصرف ‌کننده پساب، مشخص شوند.

 مهرداد سلطانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه بالا آمدن آب‌ های سطحی به خصوص در جنوب شهر زنجان، دلایل مختلفی دارد، اظهار کرد: تولید پساب در اثر دفع بخش عمده‌ای از فاضلاب شهری به وسیله چاه‌ های جذبی، عدم پوشش تمام نقاط شهر به شبکه فاضلاب و فرسایش شبکه آبرسانی، مهم‌ ترین دلایل بالا آمدن آب‌ های سطحی است که باید توسط شرکت آب و فاضلاب شهری، نسبت به رفع آن‌ اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از دلایل بالا آمدن آب ‌های سطحی به وظایف سایر سازمان‌ ها بر می‌گردد، خاطر نشان کرد: باید مطالعه و برنامه‌ ریزی لازم برای دفع پساب‌ ها توسط شرکت آب منطقه ‌ای انجام شود. همچنین شهرداری زنجان هم وظیفه دارد پساب ‌هایی که به روان‌آب ‌های سطحی می ‌رسد را ساماندهی کند. 
سلطانی استفاده از تجارب سایر شهرها در ساماندهی پساب‌ ها را یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از بالا آمدن آب ‌های سطحی دانست و افزود: در برخی شهرها سطح آب زیرزمینی، پایین ‌تر از رویه معمول قرار گرفته، اما این کار، مشکلاتی مانند خشک شدن درختان داخل شهر را به وجود آورده است که باید به این نکته توجه و دقت شود؛ چرا که بسیاری از درختان در زنجان از آب ‌های سطحی استفاده می ‌کنند و باید به‌ گونه ‌ای اقدام شود تا فضای سبز شهر از بین نرود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به برگزاری جلسه کمیته خشکسالی و بحران آب، یادآور شد: در این جلسه در خصوص روستاهایی که احتمال دارد در تنش آبی قرار گیرند، مشخص شدند و مقرر گردید دستگاه ‌های مربوطه گزارشی از وضعیت امکانات خود مانند تانکرهای آبرسانی را جهت تامین آب شُرب این روستاها ارائه دهند. همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز دستگاه‌ های بسته ‌بندی آب را در مدار قرار دهد تا در صورت نیاز، بتوان آبرسانی به روستاها را در اسرع وقت، انجام داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز