استاندار زنجان:

برقراری نظم و اِعمال قانون، مهم ‌ترین گام برای فراهم کردن آرامش مردم است

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۹:۵۶:۵۰
کد خبر: ۷۱۰۸۲۹
برقراری نظم و اِعمال قانون، مهم ‌ترین گام برای فراهم کردن آرامش مردم است
استاندار زنجان با بیان اینکه جامعه به آرامش و آسایش روحی، روانی و اجتماعی نیاز داشته و تدبیر، مدیریت و برنامه ‌ریزی در جهت فراهم کردن آسایش و آرامش جامعه به زندگی سالم مردم کمک می‌کند، گفت: برقراری نظم و انضباط و اِعمال قانون و مقررات، مهم‌ ترین گام برای فراهم کردن آسایش و آرامش مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در آیین افتتاح و بهره‌ برداری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان، با بیان اینکه ‌امروز، ترافیک به یک بحران اجتماعی در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: غفلت بزرگی که در سال ‌های گذشته رخ داده، گسترش وسایل نقلیه شخصی و کمبود وسایل حمل ‌و نقل عمومی است؛ به‌ گونه ‌ای که درون و بیرون شهرها مملو از اتومبیل‌ های تک ‌سرنشین بوده و با گسترش وسایل نقلیه و ایجاد ترافیک، آسایش و آرامش روحی و روانی در جامعه، از بین می ‌رود.
وی با بیان اینکه یکی از آسیب ‌های پر مخاطره اجتماعی، پرخاشگری است، افزود: با توجه به اینکه وجود ترافیک و نحوه رانندگی، موجب گسترش بخشی از این پرخاشگری ‌هاست، لذا نحوه اداره جوامع شهری، نیازمند مدیریت خلاق و با برنامه است که در غیر این صورت، هر روز بر مشکلات و معضلاتی که آسایش و آرامش مردم را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، افزوده می ‌شود.
درویش‌ امیری با بیان اینکه کشورهای توسعه‌ یافته با گسترش حمل‌ و نقل عمومی توانسته ‌اند معضل ترافیک را از بین ببرند، خاطر نشان کرد: برای مثال در شهر توکیو، بیش از 60 درصد شهروندان از خدمات حمل‌ و نقل عمومی به‌ ویژه مترو استفاده می ‌کنند و شهر واقعی در زیر زمین قرار دارد و با وجود جمعیت بالا و برج ‌های سر به فلک کشیده، مردم در نهایت آسایش و آرامش و به دور از هیاهوی ترافیک، زندگی می‌ کنند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه شهرها باید بر مبنای نظم و انضباط مدیریت شوند، تصریح کرد: باید نیازهای مهم و اساسی انسان در زندگی شهری و روستایی، لحاظ شود که امروز، مهم ‌ترین نیاز در حوزه شهری، حل مشکل و معضل ترافیک است.
وی با اشاره به اینکه شهرها گسترش چندانی پیدا نکرده، اما سالانه صدها هزار وسیله نقلیه شخصی به شهرها اضافه می‌ شود که سبب شده تا شهرها و کلان‌ شهرها تبدیل به پارکینگ خودرو شوند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان با این شرایط باید در تامین پارکینگ، اصرار ورزیده و با ساختمان‌ هایی که در تامین پارکینگ، تخلف می ‌کنند، مقابله کند، چرا که هر ساختمانی، موظف و مکلف به تامین پارکینگ مورد نیاز خود است و عدم وجود پارکینگ در منازل و اِشغال صد درصدی خیابان ها موجب رنجش خاطر شهروندان می ‌شود.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهر زنجان با برنامه‌ ریزی‌ های قبلی، تعدادی مجموعه جهت تامین پارکینگ در دست اجرا وجود دارد، افزود: شهرداری باید پیگیری کند تا این پارکینگ ‌ها در اسرع وقت، آماده بهره‌ برداری شده و الگوی مناسبی که توسط مدیران قبلی پایه‌ گذاری شده، توسعه و گسترش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه‌ افتتاح مرکز کنترل ترافیک، اقدامی مناسب و از نیازهای اصلی شهر زنجان بود، خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات ماده 23 معاونت عمرانی استانداری و همچنین از محل اعتبارات استانی برای ساخت و تجهیز این مرکز، مساعدت شده که این امر، نشان از اهمیت این پروژه برای مدیریت استان دارد.
وی با بیان اینکه نَفَس شهر با کنترل ترافیک از این مرکز باز می ‌شود، اضافه کرد: از مردم و شهرداری، انتظار می ‌رود دست در دست یکدیگر داده و با کمک همدیگر در تامین آسایش و آرامش شهر سهیم باشند.

 

 

نظر شما