مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان:

روند حمایت از رسانه ها در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۴:۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۱۱۲۲۵
روند حمایت از رسانه ها در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ سیاسی در میان احزاب، رسانه ‌ها و فعالین اجتماعی در حوزه‌های مختلف، ارتقاء پیدا کند که البته این تلاش در برنامه‌ های مدیریت عالی استان نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  ادریس سالاری در مراسم افتتاح رسمی دفتر پایگاه خبری-تحلیلی همدلی زنجان، فضای رسانه‌ای استان را دارای امنیت و آرامش توصیف نمود و اظهار کرد: باید برای ارتقاء فرهنگ سیاسی نخبگان نیز برنامه ‌ریزی و تلاش شود، چرا که ترجیح منافع شخصی به منافع عمومی در بین نخبگان جریانات سیاسی، مناسب نیست.
وی با بیان اینکه انتشار مطالب مختلف، بدون ویرایش، دقت، تفکر و تعمق، در فضای مجازی آسیب زیادی به اعتماد عمومی وارد می‌کند، ادامه داد: وجود رسانه ‌های مسئول و پاسخگو، می ‌تواند اندیشه نخبگان را دریافت کند و پیش از انتشار بر اساس قانون و بدون وارد کردن آسیب به اعتماد عمومی جامعه، به آن صیقل دهد تا نخبگان و مسئولین بتوانند نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق این رسانه، ارائه دهند.
سالاری با بیان اینکه پایگاه خبری-تحلیلی همدلی زنجان باید به مرکز انتشار اندیشه‌ های نخبگان استان در حوزه ‌های مختلف، تبدیل شود، گفت: در این زمینه باید ملاحظه همه افراد و گروه ‌ها صورت گیرد تا همدلی زنجان به عنوان پایگاه خبری مورد اعتماد نظام، نخبگان و مردم، قرار گرفته و با حفظ تعادل در همه حوزه ‌ها به مرکز تولید اندیشه، فکر، تحلیل، نقد، نظر و پیشنهاد برای توسعه استان، تبدیل شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: البته برقراری این تعادل، کار سختی است و نباید در دام فضاسازی ‌های رسانه ‌ای قرار گرفت.
سالاری با اشاره به اینکه ‌تعصب در توسعه و تامین منافع ملی، باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: امروز، سطحی از رشد در جامعه اتفاق افتاده که همه در تلاش هستند به سمت تامین منافع عمومی مردم و توسعه استان، حرکت کنند؛ چرا که وقتی توسعه در استان، رخ دهد، تمام اجزای سیستم، منتفع شده و رضایت نسبی در جامعه، ایجاد می شود.
وی ادامه داد: ضروری است با خویشتن‌ داری، گفتگو، تعامل و همدلی به ایجاد فضای همگرایانه شتاب بخشید تا توسعه استان در بلند مدت، محقق شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر چیزی در کشور و استان به همدلی، مهربانی، محبت، صمیمیت، چشم‌پوشی و دوراندیشی و مهم ‌ترین عنصر در توسعه یعنی همگرایی نیازمندیم، خاطر نشان کرد: هر اندازه تلاش شود که همگرایی در بین نخبگان، مسئولین، مردم، جریانات و طبقات مختلف اجتماعی، افزایش پیدا کند، به همان نسبت، انگیزه، نشاط و تلاش در جهت توسعه استان، سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرد. به همین دلیل، یکی از سیاست ‌های دولت و متعاقب آن مدیریت عالی استان، این است که با ایجاد همگرایی در بین مردم، مسئولین، گروه‌ های مختلف، رسانه ‌ها و نخبگان، فضایی آرام ایجاد شود تا بتوان گام‌ های موثری در مسیر توسعه استان برداشت.
وی با اشاره به اینکه استان از ظرفیت ‌های مطلوبی در حوزه‌ های مختلف اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار بوده و سابقه بسیار طولانی و پر افتخاری دارد، گفت: اقدامات خوب و بسیار بزرگی در طول ۲ سال اخیر در استان صورت گرفته است؛ به‌ طوری ‌که در سال گذشته شاهد جهش بسیار بزرگی در استان بودیم که میزان صادرات استان، ۵۲ درصد و میزان درآمد گمرک استان، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد. 
وی ادامه داد: همچنین در زمینه سرمایه‌ گذاری خارجی طی سال های اخیر، مجموعه تلاش‌ های صورت ‌گرفته سبب شده زنجان، جزء ۵ استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه ‌گذاری خارجی شناخته شود.
سالاری افزود: بالاترین میزان سهم استان از صادرات کشور در طول تاریخ، ۰٫۷۶ درصد بوده که امروز به 1/26 درصد رسیده است که افزایش چشمگیری است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با بیان اینکه علیرغم اتفاقات مثبت دیگری که در بخش ‌های مختلف افتاده، فاصله زیادی با آنچه که شایسته زنجان است وجود دارد، ابراز کرد: اشکالات و موانع زیادی هم در سیستم اداری، هم در فرهنگ عمومی و هم در بین نخبگان وجود دارد که کماکان اذهان درگیر چالش ‌های بیهوده، جنگ‌ های سیاسی و دعواهای زرگری است که حاصلی ندارد که باید تلاش شود تا روند رشد و توسعه
در استان، سرعت بگیرد که رسانه‌ ها می ‌توانند نقش تعیین ‌کننده ‌ای در این رابطه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حمایت ‌هایی در دولت تدبیر و امید از حوزه رسانه ‌ها صورت گرفته و مسیر گذشته، ادامه یافته و تقویت پیدا کرده است، گفت: تلاش و سیاست ‌های مدیریت عالی استان نیز بر این بوده که در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تا حد توان از مطبوعات و رسانه‌ ها حمایت شود.

 

نظر شما